Grupa Lotos przedstawi nową wersję strategii dla detalu za 2 miesiące

Internet Securities
opublikowano: 2005-09-20 13:54

Grupa Lotos SA chce za dwa miesiące podać zmodyfikowaną strategię dotyczącą rynku detalicznego, zapowiedział we wtorek prezes spółki Paweł Olechnowicz.

Grupa Lotos SA chce za dwa miesiące podać zmodyfikowaną strategię dotyczącą rynku detalicznego, zapowiedział we wtorek prezes spółki Paweł Olechnowicz.

„Te dwa miesiące powinny wystarczyć na zdefiniowanie strategii dotyczącej rynku detalicznego” – powiedział Olechnowicz dziennikarzom.

Wyjaśnił, że zmiana strategii wynika m.in. z sytuacji powstałej po zakupie sieci stacji Esso. W końcu sierpnia Lotos podpisał umowę zakupu 39 stacji Esso od ExxonMobil Poland za prawie 280 mln zł.

„Kupiliśmy Esso – jedną z najlepszych sieci na polskim rynku i dalej będziemy budować naszą własną sieć” – powiedział prezes.

Ze słów Olechnowicza wynika, że Lotos rozważa też możliwość zaistnienia w tańszym segmencie detalicznego rynku paliw. „Nie da się nie myśleć o tańszym segmencie rynku” – powiedział.

Olechnowicz podtrzymał plan osiągnięcia przez grupę 10-12% udziału w rynku w 2010 roku. Po sfinalizowaniu umowy na zakup stacji Esso udział ten wyniesie ok. 7,5%.

Największym graczem na rynku detalicznym w Polsce ma PKN Orlen, choć udział koncernu w tym rynku spadł w 2004 roku do 28,6% z 35,4% rok wcześniej, podczas gdy udział zachodnich koncernów wzrastał – do 29% z 24%.