Wprowadzenie, nowego, najostrzejszego jak dotychczas lockdownu w brytyjskiej gospodarce doprowadziło do znaczącego spadku liczby kupujących w sklepach, centrach handlowych i innych punktach sprzedaży, donosi Reuters.
fot. BloombergDarren Staples
Wprowadzenie, nowego, najostrzejszego jak dotychczas lockdownu w brytyjskiej gospodarce doprowadziło do znaczącego spadku liczby kupujących w sklepach, centrach handlowych i innych punktach sprzedaży, donosi Reuters.
Dane firmy badawczej Springboard wskazały, że w zeszłym tygodniu liczba ta zmniejszyła się aż o 27,1 proc. w porównaniu z tygodniem wcześniej.
W rozbiciu na lokacje spadek wyniósł odpowiednio: 35 proc. w przypadku centrów handlowych, 26 proc. w odniesieniu do ulic handlowych i 21,3 proc. w parkach handlowych.
W ujęciu rok do roku liczba odwiedzin we wszystkich lokalizacjach detalicznych w Wielkiej Brytanii była o 63,8 proc. niższa niż w tym samym tygodniu ubiegłego roku.
W miniony poniedziałek brytyjski rząd wprowadził trzeci lockdown w celu powstrzymania nowej fali infekcji Covid-19.