Harley - Davidson wjeżdża do Indii

RAV, NEWS, YAHOO.COM
opublikowano: 08-11-2010, 00:00

Producent z Milwaukee chce dodać gazu na hinduskim rynku. W 2011 r. rozpocznie tam montaż motocykli.

Producent z Milwaukee chce dodać gazu na hinduskim rynku. W 2011 r. rozpocznie tam montaż motocykli.

Indie coraz bardziej kuszą zagraniczne koncerny. I nic w tym dziwnego, bo społeczeństwo bogaci się i musi mieć na co wydawać pieniądze. Z takiego założenia wyszedł Harley-Davidson, producent kultowych motocykli. Ogłosił, że w pierwszym półroczu 2011 r. rozpocznie montaż maszyn w Haryanie, w północnych Indiach. Będzie to jego drugi — po Brazylii —zakład poza granicami USA.

— Gospodarka Indii rośnie bardzo szybko, a bogacąca się klasa średnia oraz liczne inwestycje, m.in. w budowę dróg i autostrad, powodują, że przybywa amatorów motocykli — ocenia Matthew S. Levatich, szef operacyjny Harleya-Davidsona.

Zdaniem ekspertów, przez następne trzy lata sprzedaż jednośladów będzie rosła w Indiach w tempie 12 proc. rocznie. Jest o co walczyć, bo w 1,2-miliardowych Indiach motocykle są bardziej popularne od aut.

— Budujemy tam silne fundamenty pod biznes. Otworzyliśmy sieć dilerską. Teraz idziemy krok dalej — mówi Anoop Prakash, dyrektor zarządzający Harley-Davidson India.

Firma nie ujawnia, ile wyda na inwestycję. Podkreśla tylko, że będzie ona opłacalna.

— Poprawi postrzeganie marki oraz zwiększy elastyczność produkcji. Ponadto w znacznym stopniu zmniejszy ceny motocykli, bo nie będą one obłożone cłem — twierdzi Matthew S. Levatich.

Na najtańszy motocykl oferowany przez Harleya-Davidsona w Indiach trzeba wydać 15,6 tys. USD. Cena topowego modelu rośnie do 79 tys. USD.

Montaż będzie jednak dotyczył tylko wybranych modeli z 12 oferowanych. Pozostałe nadal będą importowane z USA, a więc znacznie droższe.

Apetyt na Indie nie dziwi, bo choć w III kwartale koncern z Milwaukee trzykrotnie zwiększył zysk netto, do 88,8 mln USD, to wynik ten jest zasługą działu finansowego. Globalna sprzedaż motocykli tej marki skurczyła się o ponad 7 proc. Na krajowym rynku spadek sięgnął 9,4 proc. Nadzieją Harleya-Davidsona poza Indiami są także Chiny.

— W dłuższym okresie rynki te mają ogromne perspektywy — przekonuje John Olin, szef finansowy koncernu.

Anoop Prakash dodaje, że w przyszłości koncern z Milwaukee stworzy serię specjalnie dla hinduskiego rynku.

— Możliwe, że będziemy w Indiach produkować tanie motocykle — mówi Anoop Prakash.

Jeszcze raczkujemy

Oficjalna sprzedaż motocykli z logo Harley-Davidson ruszyła w Polsce w 2001 r. Na tle reszty świata rynek jeszcze raczkuje, ale z roku na rok jest coraz lepiej. Do września sprzedaż urosła o ponad 24 proc. r/r. W całym 2010 r. powinna sięgnąć 480 motocykli. Jeśli obecna dynamika sprzedaży utrzyma się, to za rok lub dwa Polska będzie liczącym się rynkiem. W efekcie Harley-Davidson powinien rozszerzyć sieć sprzedaży oraz zwiększyć nakłady na marketing.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RAV, NEWS, YAHOO.COM

Polecane