Akcja dotyczy wybranych modeli Honda Pilot, Accord, Civic z roczników 2020–2022 oraz Honda CR-V i Passport z lat 2020 i 2021. Honda, w oficjalnym oświadczeniu do regulatora bezpieczeństwa, wspomniała o 3834 zgłoszeniach gwarancyjnych, dodając, że od czerwca 2020 roku nie odnotowano żadnych wypadków ani ofiar śmiertelnych powiązanych z tym problemem.
Honda wyjaśniła, że usterka mogła pojawić się po zmianie materiału bazowego w czujnikach ciężaru siedzenia przez podwykonawcę. Alternatywny materiał użyty w płytce drukowanej czujnika mógł spowodować dodatkowe obciążenie.
W tym samym okresie Toyota Motor ogłosiła wycofanie 1,12 miliona samochodów na całym świecie z powodu problemu z czujnikami, który mógł prowadzić do niewłaściwego działania poduszek powietrznych. Honda również w grudniu przeprowadziła inną akcję serwisową, wycofując 4,5 miliona pojazdów globalnie, w tym 2,54 miliona w USA, z powodu potencjalnych usterek pomp paliwowych.