Honda wycofała 750 tys. pojazdów w USA

Oskar NawalanyOskar Nawalany
opublikowano: 2024-02-06 14:57

Honda ogłosiła we wtorek, że zainicjowała kampanię serwisową obejmującą 750 tys. samochodów w USA, w odpowiedzi na problemy z poduszkami powietrznymi, które mogą nie działać poprawnie w trakcie kolizji. Narodowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zidentyfikowała problem z czujnikiem ciężaru na przednim siedzeniu pasażera, który może ulec uszkodzeniu i spowodować nieprawidłowe działanie poduszki. Dealerzy będą wymieniać wadliwe czujniki – podaje agencja Reuters.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Akcja dotyczy wybranych modeli Honda Pilot, Accord, Civic z roczników 2020–2022 oraz Honda CR-V i Passport z lat 2020 i 2021. Honda, w oficjalnym oświadczeniu do regulatora bezpieczeństwa, wspomniała o 3834 zgłoszeniach gwarancyjnych, dodając, że od czerwca 2020 roku nie odnotowano żadnych wypadków ani ofiar śmiertelnych powiązanych z tym problemem.

Honda wyjaśniła, że usterka mogła pojawić się po zmianie materiału bazowego w czujnikach ciężaru siedzenia przez podwykonawcę. Alternatywny materiał użyty w płytce drukowanej czujnika mógł spowodować dodatkowe obciążenie.

W tym samym okresie Toyota Motor ogłosiła wycofanie 1,12 miliona samochodów na całym świecie z powodu problemu z czujnikami, który mógł prowadzić do niewłaściwego działania poduszek powietrznych. Honda również w grudniu przeprowadziła inną akcję serwisową, wycofując 4,5 miliona pojazdów globalnie, w tym 2,54 miliona w USA, z powodu potencjalnych usterek pomp paliwowych.