Czytasz dzięki

IEA obniża prognozy wzrostu popytu na ropę w 2005 r.

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 09-09-2005, 11:51

Międzynarodowa Agencja Energii (IEA) obniżyła w piątek swoje szacunki wzrostu popytu na ropę na świecie w 2005 r., już trzeci miesiąc z rzędu.

Międzynarodowa Agencja Energii (IEA) obniżyła w piątek swoje szacunki wzrostu popytu na ropę na świecie w 2005 r., już trzeci miesiąc z rzędu.

    IEA obniżyła swoje prognozy wzrostu popytu o 250 tys.  baryłek dziennie. Największe "cięcie" szacunków dotyczyło Chin - IEA obniżyła prognozy popytu dla tego kraju o 100 tys. baryłek dziennie. Dla innych państw azjatyckich, w tym Indii, Tajlandii i Indonezji szacunki obniżono o 50 tys. baryłek dziennie.

    Popyt na ten surowiec spadł w Chinach, Tajlandii i innych azjatyckich gospodarkach z powodu bardzo wysokich cen ropy.

    W 2006 r. wzrost popytu na ropę w Chinach wyniesie 7,5 proc. wobec 3,4 proc. w 2005 r. - oceniają eksperci IEA. W 2004 r. zużycie ropy przez Chińczyków wzrosło aż o 15,4 proc.

    Obniżenie prognoz przez IEA to skutek rekordowo wysokich cen ropy na światowych giełdach, warunków pogodowych i szkód, jakie w infrastrukturze naftowej USA wyrządził huragan Katrina. Eksperci agencji ocenili, że wstrzymanie produkcji przez amerykańskie rafinerie w związku z huraganem oznacza, że we wrześniu na rynku będzie mniej o 38 mln baryłek produktów naftowych, w tym benzyny, a także o 33 mln baryłek mniej ropy pochodzącej z Zatoki Meksykańskiej.

    "Huragan Katrina poważnie zaszkodził dostawom ropy do USA z Zatoki Meksykańskiej i będzie to mieć ujemny wpływ na produkcję przez kilka następnych miesięcy" - napisali w comiesięcznym raporcie IEA.

    IEA podtrzymała jednak swoje prognozy wzrostu popytu na paliwa na 2006 r. na poziomie 1,77 mln baryłek dziennie. Raport IEA został przygotowany jeszcze przed komunikatem koncernu Royal Dutch Shell. Koncern podał, że jego platforma Mars uszkodzona przez ostatni huragan, której moc produkcyjna wynosi 220 tys. baryłek dziennie, może nie wznowić działalności nawet do końca czwartego kwartału tego roku.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane