Czytasz dzięki

IGHP żąda szybkiej informacji jak mają działać hotele w święta i Sylwestra

  • PAP
opublikowano: 21-11-2020, 09:38

Oczekujemy informacji z odpowiednim wyprzedzeniem o planach związanych z ograniczeniami dotyczącymi funkcjonowania hoteli w okresie Bożego Narodzenia i Sylwestra - powiedział PAP sekretarz generalny Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego Marcin Mączyński.

fot. Marek Wiśniewski, Puls Biznesu
fot. Marek Wiśniewski, Puls Biznesu

Jak zaznaczył Mączyński, większość przedsiębiorców hotelowych już nie ma rezerw finansowych, pozwalających na przetrwanie do zakończenia pandemii i odbudowania się ruchu turystycznego. "Dlatego niezbędna jest realna pomoc finansowa ze strony państwa. Bez tego wsparcia hotele będą nadal zwalniały pracowników i zamykały swoją działalność" - wskazał.

Przypomniał, że już 38 proc. osób zatrudnionych bezpośrednio w hotelarstwie straciło pracę w tym roku, a kolejne 16 proc. miejsc pracy może zniknąć jeszcze przed nowym rokiem.

"Obok zwolnienia z ZUS oraz dopłaty do funduszu płac (postojowe) przy spadku przychodów o minimum 40 proc. w okresie obowiązywania stanu epidemicznego, branża liczy na luzowanie ograniczeń funkcjonowania hoteli w miarę obniżania się liczby zachorowań na Covid-19 – możliwe pobyty turystyczne indywidualne i grupowe oraz dopuszczenie organizowania małych spotkań biznesowych i szkoleń" - powiedział.

"Oczekiwalibyśmy również poinformowania przez rząd i to z odpowiednim wyprzedzeniem, o planach związanych z ograniczeniami dotyczącymi funkcjonowania hoteli w okresie świąt i Sylwestra" - dodał. Jak wyjaśnił, chodzi o to, żeby hotelarze a także turyści mogli się przygotować.

Przypomniał - za ostatnim badaniem Izby wśród hotelarzy - że bez pilnego rządowego wsparcia jeszcze przed nowym rokiem może zniknąć ponad połowę (54 proc.) miejsc pracy w hotelach w stosunku do tego, co było przed pandemią.

Według Izby, w skali całego rynku hotelowego, który liczy 2700 hoteli, oznaczałoby to utratę pracy w tym roku przez ok. 40 tys. osób. Natomiast w skali wszystkich zarejestrowanych obiektów noclegowych (ok. 13 tys.) redukcja zatrudnienia może sięgnąć nawet 110 tys. miejsc pracy. Jak zaznaczył Mączyński, w ślad za ograniczeniem działalności hoteli i likwidacją miejsc pracy w branży, firmy współpracujące, dostawcy towarów i usług dla hoteli też będą zmuszone redukować zatrudnienie.

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego od 2003 roku reprezentuje środowisko biznesu hotelowego i gastronomicznego w kontaktach z administracją państwową na szczeblu lokalnym, regionalnym, krajowym oraz na forum Unii Europejskiej. Jest największą organizacją samorządu gospodarczego w branży hotelarskiej - czytamy na stronie Izby.

W sobotę o godz. 10 odbędzie się konferencja prasowa premiera Mateusza Morawieckiego, w której wezmą też udział wicepremier, minister rozwoju, pracy i technologii Jarosław Gowin oraz minister zdrowia Adam Niedzielski. Rzecznik rządu Piotr Müller poinformował, że w czasie konferencji zostaną przedstawione kompleksowe, długofalowe zasady dalszych etapów bezpieczeństwa w walce z COVID-19.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane