Impel porzucił zdrowie

ET
opublikowano: 08-05-2008, 00:00

Impel wystawił na sprzedaż sieć przychodni. Jest już po słowie z potencjalnym inwestorem.

Impel wystawił na sprzedaż sieć przychodni. Jest już po słowie z potencjalnym inwestorem.

W ubiegłym roku Impel zapowiadał, że nie będzie sprzedawać sieci przychodni Promedis, bo służbę zdrowia postrzega jako perspektywiczny biznes. Chciał budować nowe placówki i przejmować konkurencyjne. Zmienił zdanie. Wczoraj w komunikacie Impel podał, że podpisał umowę na wyłączność z inwestorem zainteresowanym Promedisem. Wybrał go spośród kilku, którzy zgłaszali chęć nabycia sieci. Impel zamierza ją sprzedać w całości.

Kilka tygodni temu pojawiły się spekulacje, że dobierze sobie wspólnika do prowadzenia biznesu, którego sam nie jest w stanie finansować. Wśród zainteresowanych wymieniano NFI Progress, kontrolowany przez fundusz Supernova Capitals. Jak wynika z naszych informacji, wśród oferentów nie ma natomiast innego funduszu, bardzo aktywnego na rynku prywatnej służby zdrowia — Mid Europa Partners, który w portfelu ma już trzy sieci przychodni: Lux-Med, Medycynę Rodzinną oraz kupione niedawno Centrum Medyczne LIM.

Impel już po raz drugi szuka kupca na Promedis. Po raz pierwszy przymierzał się do sprzedaży przychodni cztery lata temu. Ostatecznie nie doszła ona do skutku.

Promedis ma 9 własnych centrów medycznych: 3 we Wrocławiu, 2 w Krakowie, w Poznaniu, Katowicach, Gdańsku oraz w Warszawie. Współpracuje z ponad 500 przychodniami w całym kraju. W 2006 r. sieć miała 15 mln zł przychodów. Plan na ubiegły rok przewidywał obroty na poziomie 22 mln zł.

W rocznym raporcie grupy Impel nie ma informacji o wynikach medycznej spółki. We wczorajszym komunikacie czytamy natomiast, że sprzedaż Promedisu będzie miała znaczący wpływ na skonsolidowany wynik.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ET

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu