Sprzedaż Internet Group wzrosła w pierwszym kwartale z 38,7 mln zł do 77,6 mln zł. Na poziomie wyników poprawy już jednak nie było. Zysk operacyjny wyniósł 1,67 mln zł, czyli tylko nieco więcej niż 1,63 mln zł w 2007 r. Z kolei na poziomie netto widać stratę. Wyniosła 1,2 mln zł (to część przypadająca akcjonariuszom jednostki dominującej), a w zeszłym roku było to 1,16 mln zł zysku.
Wzrost przychodów Internet Group w pierwszym kwartale wynikał przede wszystkim z działalności przejętych w ubiegłym roku spółek - poinformowali na porannej wideokonferencji przedstawiciele spółki. 53,5 mln zł wygenerowały w tym czasie "stare" segmenty spółki (czyli dawne CR Media). Z nowych biznesów najwięcej przyniosła grupie działalnośc call cenetr - 16,9 mln zł. W sumie spółki nabyte zwiększyły przychody grupy o 28 mln zł. Ich wpływ na EBITDĘ wyniósł 1,8 mln zł.
Przedstawiciele IGroup podtrzymali tegoroczne prognozy, bo przychody i EBIDTA w pierwszym kwartale przekroczyły przyjęte przez spółkę założenia.
Na stratę grupy wpłynęły w pierwszym kwartale przede wszystkim wysokie koszty
finansowe - 3,5 mln zł. Ponad połowę stanowiły odsetki od kredytu i obligacji,
stanowiących finansowanie przejęcia Call Center Poland. Spore koszty spółka
poniosła też w związku z rozwojem swojego projektu telewizyjnego Pino
TV.
Zarząd poinformował, że w drugim kwartale IGroup powinien już wypracować
zysk, na tyle wysoki, że całe pierwsze półrocze zamknie się wynikiem dodatnim.
Firma ma zamiar przeprowadzić emisję akcji na przełomie 2 i 3 kwartału. Od tego, czy zakończy się ona powodzeniem, będzie zależała dalsza strategia spółki. Pieniądze z emisji mają być przeznaczone m.in. na kolejne akwizycje.
GRA, KL