Czytasz dzięki

Jamroży: Sprzedaż akcji BIG BG Deutsche Bankowi bez związku z prywatyzacją PZU

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 17-08-2005, 13:13

Były prezes PZU Władysław Jamroży zeznał przed sejmową komisją śledczą ds. zbadania prawidłowości PZU, że umowy sprzedaży akcji BIG BG Gdańskiego Deutsche Bankowi nie miały żadnego związku z prywatyzacją PZU. Również zdaniem b. prezesa PZU Życie Grzegorza Wieczerzaka, te umowy nie miały wpływu na proces prywatyzacji PZU.

Były prezes PZU Władysław Jamroży zeznał przed sejmową komisją śledczą ds. zbadania prawidłowości PZU, że umowy sprzedaży akcji BIG BG Gdańskiego Deutsche Bankowi nie miały żadnego związku z prywatyzacją PZU. Również zdaniem b. prezesa PZU Życie Grzegorza Wieczerzaka, te umowy nie miały wpływu na proces prywatyzacji PZU.

W środę odbywa się konfrontacja przed komisją śledczą dwóch świadków - b. prezesa PZU Władysława Jamrożego i b. prezesa PZU Życie Grzegorza Wieczerzaka.

Zarówno Jamroży jak i Wieczerzak zeznali jednak przed komisją, że latem 1999 spotykali się m.in. z przedstawicielami Eureko i BIG BG w sprawie porozumienia o "stabilizacji" akcjonariatu BIG BG.

Wieczerzak i Jamroży po prywatyzacji PZU weszli w konflikt z nowymi akcjonariuszami PZU - Eureko i BIG Bankiem Gdańskim. W styczniu 2000 wstrzymali się od głosowania na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy BIG BG. Działania Jamrożego i Wieczerzaka umożliwiły wówczas przejęcie na okres kilku miesięcy przez Deutsche Bank kontroli nad BIG BG, który wtedy miał 10 proc. akcji PZU.

Wywołało to konflikt z ówczesnym ministrem skarbu Emilem Wąsaczem. Minister sprzedał za ponad 3 mld zł 30 proc. akcji PZU konsorcjum Eureko i BIG BG. Gdyby Deutsche Bank przejął BIG BG, pośrednio stałby się inwestorem w PZU, wbrew planom resortu skarbu. Wąsacz doprowadził wtedy do zawieszenia zarówno Jamrożego, jak i Wieczerzaka w zarządzie PZU. Wieczerzak przyznał podczas poprzedniego przesłuchania, że sprzedaż akcji BIG BG Deutsche Bankowi prowadziła do zmiany układu sił.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane