W ujęciu miesięcznym wskaźnik wzrósł o 0,4 proc. wobec 1,6-proc. spadku w styczniu. Wynik jest nieco jednak gorszy od prognoz ekonomistów, którzy zakładali wzrost rzędu 0,6 proc.
W porównaniu z lutym 2017 r. sprzedaż zwiększyła się o 1,6 proc. przy szacunkach na poziomie 1,7 proc.
Eksperci wskazują, że konieczny jest stały wzrost wydatków konsumenckich, aby japońskie ożywienie napędzane przez eksport stało się samowystarczalne. Podczas gdy płace i wydatki uległy poprawie, podwyżki płac potrzebne do podniesienia inflacji przez pewien czas nie były udziałem pracowników. I choć wyniki tegorocznych wiosennych negocjacji płacowych wskazują na nieco większe podwyżki niż w ubiegłym roku, jednak jest mało prawdopodobne, że doprowadzą one do znaczącego wzmocnienia konsumpcji.
Uważam, że wzrost konsumpcji będzie nieznacznie, ale jednak wolniejszy w roku finansowym 2018 – ocenia Hiroaki Muto, szef ekonomistów w Tokai Tokyo Research Center.