W poniedziałęk, 15 kwietnia, Janusz Pięta z BM mBanku podniósł cenę docelową akcji CCC do 100 zł w ślad za podwyżką prognoz wynikającą z załóżenia wzrostu marż.
Podobne argumenty stoją za najnowszymi rekomendacjami dwóch innych analityków.
Krzysztof Kawa, analityk Erste, podniósł rekomendację dla akcji CCC z "akumuluj" do "kupuj", a cenę docelową podwyższył z 79,95 do 101 zł. Prognozuje on poprawę marży brutto do 51,4 proc. w bieżącym roku (+5,4 pkt proc. r/r) ze względu na niższe koszty produkcji i sprzedaż licencjonowanych produktów (CCC kupiło licencję na produkcję wyrobów marek Reebok, DC i Hunter). Jego zdaniem czynniki stojące za spodziewaną poprawą wyników w I kwartale 2024 r. będą miały bardziej trwały charakter. Zwraca uwagę np. na rosnący udział czynszów zależnych od obrotu, co skutecznie obniża koszty najmu.
Grzegorz Kujawski, szef analityków Trigon DM, podniósł cenę docelową z 69 do 120 zł i radzi "kupuj", bo jego zdaniem są powody, by sądzić, że marża CCC trwale przesunie się w górę. Wymienia renegocjaję kontraktów, eliminowanie pośredników i operowanie w unikalnym obecnie modelu zamkniętego obiegu towarów (full-price i off-price, czyli okazji cenowych), co pozwala na negocjowanie dodatkowych rabatów od właścicieli marek w ramach upłynnienia części kolekcji przez kanały off-price. Widzi też korzyści ze zwiększenia znaczenia rozpoznawalnych marek licencyjnych w strukturze sprzedaży. Prognozuje również wysokie tempo ekspansji sieci Half Price dzięki chłonności rynku europejskiego na tego typu koncepty.