Joint venture Volvo może testować autonomiczne auta na szwedzkich autostradach

opublikowano: 28-01-2019, 17:28

Należące do Volvo Cars joint venture uzyskało zgodę na rozpoczęcie testów swojego oprogramowania do samojezdnych samochodów na szwedzkich autostradach, donosi Reuters powołując się na komunikat partnera w tym przedsięwzięciu, firmę Veoneer.

Veoneer stwierdziła, że oprogramowanie przygotowane przez joint venture Zenuity dla autonomicznej jazdy na poziomie 4 - drugi najwyższy poziom - będzie testowane w samochodzie Volvo przez wyszkolonych kierowców bez użycia rąk (nie mogą dotykać kierownicy) z maksymalną prędkością 80 kilometrów na godzinę.

Przedsięwzięcie stara się nadążyć za większymi rywalami w wyścigu, aby opracować pojazdy samojezdne.

Amerykańskie firmy są obecnie liderem w tej dziedzinie. W zeszłym roku należąca do koncernu Google firma Waymo zdobyła pierwszą homologację do testowania samochodów bez kierowców na kalifornijskich drogach publicznych.

Z kolei Cruise spółki General Motors stwierdził, że jest gotowy do wprowadzenia samochodu samojezdnego bez ręcznego sterowania, podczas gdy niemieckie BMW i Audi mają również zabezpieczone już prawa do testowania swoich pojazdów.

Uzyskanie pozwolenia stało się trudniejsze po śmiertelnym wypadku z udziałem samochodu z napędem własnym, który Uber testował przy użyciu własnego oprogramowania w pojeździe Volvo. W ubiegłym miesiącu Uber wznowił ograniczone testy na drogach publicznych.

Zenuity już przeprowadził kilka testów w Szwecji, po tym jak Volvo w zeszłym roku uzyskało pozwolenie na testowanie samochodów z funkcjami samojezdnymi, ale z wymogiem, że kierowcy przez cały czas trzymają przynajmniej jedną rękę na kierownicy i samochody nie przekraczają 60 km/h.

Zenuity, utworzone przez Volvo i Veoneer w 2017 r., ma mieć swoje pierwsze produkty wspomagające kierowcę dostępne w sprzedaży już w tym roku, z autonomicznymi technologiami jazdy wkrótce potem. Volvo będzie wykorzystywało produkty w swoich pojazdach jako klient.

Szwedzki producent samochodów, należący do chińskiego przedsiębiorstwa Geely, ma ambicje, aby od 2021 r. dostarczać samochody samojezdne i do 2025 r. uzyskać jedną trzecią sprzedaży z w pełni autonomicznych samochodów.

fa44e31e-90f7-11e9-bc42-526af7764f64
Poza scenariuszem
Newsletter poświęcony globalnym rynkom finansowym. Strategie inwestycyjne, alternatywne scenariusze, makrospojrzenie.
ZAPISZ MNIE
Poza scenariuszem
autor: Marek Wierciszewski
Wysyłany co dwa tygodnie
Marek Wierciszewski
Newsletter poświęcony globalnym rynkom finansowym. Strategie inwestycyjne, alternatywne scenariusze, makrospojrzenie.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu