Juan narusza "czerwoną linię" (WYKRES DNIA)

WST, Financial Times
opublikowano: 19-03-2014, 10:11

Notowania juana do amerykańskiego dolara doszły w środę do poziomu, który uważany jest przez analityków i traderów za tzw. „czerwoną linię” i którego przekroczenie grozi miliardowymi stratami w przypadku instrumentów pochodnych.

Podczas środowej sesji kurs renminbi (oficjalna nazwa chińskiej waluty) dotknął poziomu 6,20 w stosunku do dolara, co jest najwyższą wartością od 9 kwietnia 2013 r. Po tym cofnął się nieznacznie do 6,1992.

Notowania USD/CNY (źródło: Bloomberg)
Notowania USD/CNY (źródło: Bloomberg)
None
None

Jak donosi "Financial Times", analitycy ostrzegają, że naruszenie tego poziomu spowoduje liczone w miliardach dolarów straty w ramach złożonych produktów zabezpieczających, jakie zdecydowały się „wykupić” chińskie przedsiębiorstwa. Dotyczy to przede wszystkim eksporterów, którzy chcieli zabezpieczyć się obstawiając aprecjację juana.

Jak szacuje Geoff Kendrick, strateg walutowy w banku Morgan Stanley, w połowie lutego, kiedy rozpoczął się gwałtowny spadek juana, otwarte pozostawały pozycje o wartości około 150 mld USD. Do chwili obecnej zeszły one do nieco ponad 2 mld USD.

Jednak jak twierdzi, cytowany przez "Financial Times" Dariusz Kowalczyk, analityk Credit Agricole, że choć tak znaczące skurczenie się pozycji może nieco uspokajać, jednak dalsze osłabienie juana będzie grozić poważnymi konsekwencjami.

"Te produkty były sprzedane przez banki - zazwyczaj - małym i średnim przedsiębiorstwom w Chinach i na Tajwanie. Dla większości struktur, banki nie dokonują płatności na rzecz firm na poziomie USD/CNH powyżej 6,15 , gdzie jesteśmy teraz, a klienci są narażeni na nieograniczone, lewarowane straty na północ od poziomu 6,20" – ostrzega Kowalczyk.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WST, Financial Times

Polecane