
To swoista wolta, gdyż władze dogadały się wcześniej i wydały zgodę koncernowi Anheuser-Busch InBev na sprzedaż piwa Budweiser. Najwyższa Komisja ds. Dostaw i Dziedzictwa obiecała, że alkohol będzie dostępny w wyznaczonych „strefach kibica” poza stadionami i innymi obiektami.
Katar znany jest z restrykcyjnych przepisów dotyczących sprzedaży i spożywania napojów alkoholowych. Taka sprzedaż jest zabroniona w prawie wszystkich restauracjach niezwiązanych z luksusowymi hotelami lub kurortami.
Między innymi kwestie „alkoholowe” dotyczące jego dostępności były szczególnym punktem zapalnym krytyki decyzji FIFA o zorganizowaniu Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej właśnie w Katarze, w konserwatywnym kraju muzułmańskim, w którym publiczne okazywanie uczuć, hałaśliwość i pijaństwo stanowią tabu.
Innym elementem krytyki pozostają warunki klimatyczne i termin turnieju, który w Katarze rozpocznie się w najbliższą niedzielę, 20 listopada.
Jak przypomina Bloomberg, FIFA i producent Budweisera AB Inbev współpracują ze sobą od 1986 r. Mają na koncie już jeden znaczący sukces. „Wymusili” na Brazylii przyjęcie tzw. ustawy Budweiser, która znosiła lokalne przepisy, które zakazywały piwa na stadionach podczas Mistrzostw Świata w 2014 r.
