To jedno z najstarszych czasopism w historii polskiego rynku prasowego - wychodziło od 1946 r. W odnowionej formie będzie skierowane do kobiet aktywnych zawodowo, doświadczonych, wysoko ceniących życie rodzinne i świadomych swoich potrzeb. Mocno rozbudowane będą: tematyka zdrowotna, działy moda i uroda, przepisów kulinarnych, prawa i psychologii.
Redaktor Naczelną miesięcznika "KiŻ" jest Małgorzata Borzymińska, autorką koncepcji graficznej pisma Beata Sędzimir, a za koncept biznesowy odpowiada Izabela Zaleska, dyrektor wydawnicza segmentu pism poradnikowych Wydawnictwa Bauer. Za sprzedaż powierzchni reklamowej w "Kobiecie i Życie" opowiada dział reklamy kierowany przez Ewę Kozłowską.
Wprowadzeniu pisma na rynek będzie towarzyszyła intensywna kampania promocyjna obejmująca telewizję (TVP, TVN, Polsat, kanały tematyczne), radio (RMF), większość tytułów Wydawnictwa Bauer i punkty sprzedaży detalicznej. Do końca 2007 r. budżet promocyjny zakłada wydatki pow. 5 mln zł.
Magazyn wystartuje w nowoczesnej makiecie i kolorystyce. Będzie ukazywał się w objętości 120 stron. Wydawca nie planuje dołączania prezentów dla czytelniczek miesięcznika.