Kompania Piwowarska zwiększyła sprzedaż o 12,6 proc. w 2005 r.

(Marek Druś)
opublikowano: 2006-02-01 18:05

Kompania Piwowarska poinformowała o rekordowym wzroście sprzedaży w 2005 roku. Najbardziej dochodowa europejska spółka koncernu SABMiller ujawniła, że w ciągu 12 miesięcy ubiegłego roku sprzedała ponad 11 mln hl piwa, o 12,6 proc. więcej niż w 2004 roku. Rynek wzrósł w tym czasie o 5 proc.

Kompania Piwowarska poinformowała o rekordowym wzroście sprzedaży w 2005 roku. Najbardziej dochodowa europejska spółka koncernu SABMiller ujawniła, że w ciągu 12 miesięcy ubiegłego roku sprzedała ponad 11 mln hl piwa, o 12,6 proc. więcej niż w 2004 roku. Rynek wzrósł w tym czasie o 5 proc.

Karl Lippert, dyrektor zarzadzający Kompanii Piwowarskiej powiedział, że 2005 rok był dla niej wyjątkowo dobrym okresem.

- Utalentowani ludzie z Kompanii Piwowarskiej uczynili ją najbardziej podziwianą spółką piwowarską w Polsce, udoskonalając każdy aspekt jej działalności – powiedział Lippert.

W ubiegłym tygodniu Lippert został mianowany szefem Bavarii, oddziału SABMiller w Ameryce Łacińskiej.

Sztandarowy produkt Kompanii Piwowarskiej, piwo Tyskie, cieszy się coraz większym popytem na rynkach zagranicznych, stanowi dwie trzecie eksportu spółki. W ubiegłym roku wzrósł on aż o 95 proc.

Kompania Piwowarska jest największym w Polsce producentem piwa. Jej udział w rynku wzrósł w ubiegłym roku do 37 proc.

MD, just-drinks.com