Kompania Piwowarska zwiększyła udział w rynku sprzedaży piwa

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 2006-02-02 20:29

Kompania Piwowarska SA zwiększyła w 2005 roku udział w rynku sprzedaży piwa do 37,1 mln hektolitrów - poinformował w czwartek PAP rzecznik prasowy Kompanii Paweł Kwiatkowski.

Kompania Piwowarska SA zwiększyła w 2005 roku udział w rynku sprzedaży piwa do 37,1 mln hektolitrów - poinformował w czwartek PAP rzecznik prasowy Kompanii Paweł Kwiatkowski.

    W 2005 roku sprzedaż piwa produkowanego w trzech browarach Kompanii Piwowarskiej wyniosła 11,2 mln hl rocznie i wzrosła w porównaniu do roku 2004 o 12,6 proc.

    W 2006 roku Kompania chce zainwestować ok. 300 mln zł w modernizacje browarów w Tychach i Poznaniu oraz rozbudowę browaru w Białymstoku, dzięki czemu zwiększy on swoje moce produkcyjne o 1 mln hl piwa do 2,5 mln hl rocznie.

    Kompania Piwowarska w roku finansowym 2005 (kwiecień 2004 - marzec 2005) miała przychody w wysokości 3,3 mld zł, a zysk netto wyniósł 481 mln zł. "W roku obrachunkowym 2006 planujemy zwiększenie zarówno przychodów, jak i zysku" - zapowiedział Kwiatkowski. 

    Kompania Piwowarska jest częścią koncernu SABMiller, który w 2005 roku miał przychody ze sprzedaży 14,5 mld dolarów przy zysku 2,2 mld dolarów. Kompania Piwowarska zatrudnia w całym kraju 2,8 tys. osób.