Spółce, która proponuje wynajem zamiast zakupu, pomagają aniołowie biznesu. Wśród jej partnerów biznesowych jest Media Expert.
Gospodarka cyrkularna, ekonomia współdzielenia – pojęcia te coraz mocniej zakorzeniają się w społeczeństwie. I przyciągają przedsiębiorców. Wśród nich jest start-up Gleevery, w którego model biznesowy uwierzyli pierwsi inwestorzy. Spółka proponuje klientom – przedsiębiorstwom i osobom prywatnym – wynajem produktów, w tym głównie urządzeń elektrycznych i elektronicznych, zamiast zakupu. Misją projektu, poza biznesem, jest wydłużenie cyklu życia produktów. Firma przekonuje ponadto pracodawców, że usługa wynajmu może z powodzeniem zostać wpisana na listę benefitów pozapłacowych dla pracowników.

Start-up, który powstał w 2021 r., do marca 2023 r. zamknął dwie wcześnie rundy inwestycyjne – pre-seed i seed. Łącznie zebrał 7 mln zł kapitału. Wsparcie finansowe zaoferowali członkowie klubu aniołów biznesu ImpactAngels.PL. Przemek Pohrybieniuk, dyrektor zarządzający ImpactAngels.PL, podkreśla, że była to pierwsza inwestycja tego podmiotu. Wyraża nadzieję, że inwestycje impaktowe, wspierające przedsięwzięcia pozytywnie wpływające na otoczenie, będą miały realne przełożenie na rozwój tego rodzaju projektów w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.
W drugiej rundzie inwestycyjnej spółki Gleevery uaktywnili się ponadto: Aleksandra Friedel, współwłaścicielka Unilinka, i Adam Radzki, były członek zarządu Benefit Systems. Gleevery podaje, że już wcześniej spółkę finansowali inwestorzy z takich firm, jak: YES Biżuteria, BRE Ubezpieczenia, PayPo, Tutlo i Vedion. Niektórzy zdecydowali się zainwestować po raz drugi.
– Moje zainteresowanie Gleevery wynika z obserwacji rozwiązań benefitowych, które mogą być elementem realizacji strategii ESG spółek – wyjaśnia Aleksandra Friedel, także członkini ImpactAngels.PL.
Poza społecznościowym aspektem w projekcie dostrzega także potencjał na zysk.
Gleevery podaje, że przychody pojawiły się w firmie w III kw. 2022 r. i od tego czasu średni comiesięczny wzrost wynosi ok. 70 proc. Wśród największych klientów spółki jest Media Expert, który system wynajmu produktów wprowadził w ponad 500 sklepach w ramach współpracy z dystrybutorem.
– Wynajem jako forma finansowania towarów to szansa na dotarcie do nowych grup klientów zarówno dla producentów, jak też dystrybutorów – mówi Jakub Buga, założyciel i prezes Gleevery.