Firma Hyundai Engineering & Construction podpisała już protokół ustaleń z ukraińskim portem lotniczym Boryspol na odbudowę i rozbudowę, a Samsung C&T zawarł umowę ze Lwowem na prace związane z rozwijaniem tzw. inteligentnego miasta. Inne wymieniane w kontekście odbudowy Ukrainy firmy to Kolon Global, HD Hyundai XiteSolution i Hyundai Rotem.
Rząd Korei Płd. planuje wysłać do Kijowa jeszcze w sierpniu delegację ministerstwa infrastruktury, a w październiku w jej ślady ma podążyć delegacja wysłana przez resort handlu, przemysłu i energii. W pierwszym wysłanym na Ukrainę zespole mają znaleźć się przedstawiciele firm wyspecjalizowanych w budowie dróg, mostów i obiektów użyteczności publicznej, podczas gdy w skład drugiej delegacji wejść mają eksperci związani z energetyką i budową elektrowni.
Oprócz odbudowy infrastruktury transportowej i energetycznej, czego koszt szacowany jest na 140 miliardów dolarów, potrzeba łącznie ponad 400 miliardów dolarów na odbudowę domów mieszkalnych i systemów telekomunikacji oraz na rozminowywanie - zauważa portal. Zdaniem "Korea Times" najdroższa będzie odbudowa zniszczonych budynków mieszkalnych - 50,4 mld USD.