Korea Północna: Państwowa telewizja pokazała reklamę piwa

MD, AP
opublikowano: 03-07-2009, 14:17

W czwartek po dzienniku północnokoreańska telewizja pokazała prawie trzyminutową reklamę piwa. Reklama żywności, a tym bardziej piwa, nie pojawiła się w północnokreańskiej telewizji co najmniej od 20 lat, powiedziała agencji Associated Press osoba od dziesięcioleci zajmująca się monitorowaniem mediów autorytarnego reżimu.

Reklama zachwala piwo Taedong, które jak ujawnia, jest zrobione z ryżu. Zapewnia widzów o korzyściach wynikających z picia piwa, m.in. jego pozytywnego wpływu na nastrój i stan zdrowia. Piwo Taedong ma także zawierać witaminę B2. Nie wiadomo ile ma kosztować piwo i czy będzie na nie stać mieszkańców Korei Północnej, która jest jednym z najbiedniejszych krajów świata, borykającym się z problemem głodu. W 2008 roku dochód na głowę mieszkańca Korei Północnej wynosił ok. 1065 USD. 

W opublikowanych w 2003 roku wspomnieniach, Kenji Fujimoto, osobisty kucharz przywódcy Korei Północnej Kim Dzong Ila, napisał, że jest on wielkim miłośnikiem czeskiego piwa.

MD, AP

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MD, AP

Polecane