Koronawirus nie lubi robotów

opublikowano: 17-05-2020, 22:00

Jak zapewnić bezpieczeństwo w zakładach produkcyjnych, skoro nie mogą one przejść na home office?

Przez pandemię opustoszały biurowce. Tam, gdzie to możliwe, pracownicy wykonują swoje obowiązki zdalnie. Do domów można było jednak wysłać głównie białe kołnierzyki, a co z niebieskimi? Logistyka, transport, budowlanka to tylko niektóre branże, w których home office się nie sprawdza. Podobnie jest z produkcją. Menedżerowie zakładów i magazynów stają na głowie, by dostosować te obiekty i pracę do rygorystycznych zasad dystansuspołecznego. Stałe przypominanie robotnikom o konieczności zachowania co najmniej 2-metrowego odstępu między sobą to za mało. Nie wystarczy również to, że pracownicy mierzą sobie temperaturę i noszą maseczki, a ekipy sprzątające regularnie odkażają pomieszczenia.

Bloomberg

— Nieoceniona w walce z koronawirusem w warunkach przemysłowych okazuje się zaawansowana technologia: roboty, systemy informatyczne i czujniki. Dzięki nim przynajmniej niektóre zadania da się wykonać bez bezpośredniego udziału załogi — mówi Adam Stańczyk, ekspert z BPSC, śląskiej spółki IT.

COVID-19 podkręca tempo automatyzacji, ale przede wszystkim digitalizacji. Co trzecia firma chce zdynamizować cyfrową transformację — wynika z badania EY (dawniej Ernst & Young). Dla 36 proc. ankietowanych menedżerów priorytetem w nadchodzących miesiącach będzie intensywna automatyzacja. Dominuje wśród nich przekonanie, że więcej maszyn to mniej zagrożeń. Tym samym przemysł znalazł się na prostej drodze do realizacji koncepcji czwartej rewolucji przemysłowej, która kojarzy się z inteligentnymi sensorami, robotyzacją i mobilnością urządzeń. Wdrażana od kilku lat idea industry 4.0 z powodu konieczności zachowania dystansu społecznego znacznie w ostatnich tygodniach przyspieszyła.

Sprawdź program webinarze "Pacjent zero w Twojej firmie", 29 maja 13:30 >>

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane