10 mln zł kosztowało wybudowanie centrum logistycznego Krakvetu w miejscowości Kokotów pod Wieliczką, firmy prowadzącej sprzedaż artykułów zoologicznych online. Na powierzchni 4,5 tys. mkw. będzie się mieścić nowy magazyn i pomieszczenia biurowe. Centrum ma obsługiwać dotychczasowe rynki zbytu, będzie też stanowić bazę logistyczną dla nowych — firma określiła już kolejne kierunki ekspansji zagranicznej. Strategia rozwoju poza krajem jest rozwijana m.in. z wykorzystaniem pieniędzy pozyskanych z budżetu unijnego, w ramach programu „Paszport do eksportu”.
— W 2006 r. w naszym sklepie zaopatrywało się ok. tysiąca osób, teraz liczba klientów wzrosła do 200 tys. Miesięcznie realizujemy ok. 40 tys. zamówień. Znaczącym krokiem w rozwoju firmy była ekspansja na rynki zagraniczne. Pod marką Zoofast działamy m.in. w Niemczech, Austrii, Francji czy na Węgrzech — wylicza Marek Batko, prezes spółki Krakvet.
I zapowiada następne. Na przełomie lipca i sierpnia 2013 r. planowane jest wejście ze sprzedażą na rynek brytyjski. W październiku firma skupi się na rozwoju działalności w Holandii i we Włoszech, następnie — jeszcze w tym roku — będzie celować również w Hiszpanię, Portugalię i Irlandię. Będzie wówczas obecna w sumie w 16 państwach.
— Chcemy również położyć większy nacisk na promowanie produktów własnej marki. Wprowadziliśmy już na rynek żwirki dla kotów i miksy dla ptaków. Chcemy też wejść z zabawkami oraz karmą dla zwierząt Krakvet — mówi Marek Batko. Firma w ciągu pierwszych siedmiu lat odnotowała wzrost sprzedaży z 3 mln zł osiąganych w 2006 r. do ponad 100 mln zł w 2012 r., zaś poziom zatrudnienia zwiększył się z 4 do 84 osób. Plan sprzedażowy na 2013 r. wynosi 140 mln zł.