Kupowanie FAANG już nie jest najbardziej obleganą strategią

Inwestorzy przestali uważać długie pozycje w amerykańskich spółkach technologicznych za maszynkę do robienia pieniędzy, wynika z sondażu banku BofA.

Od początku roku do wrześniowego szczytu indeks pięciu amerykańskich gigantów technologicznych FAANG (Faceboook, Amazon, Apple, Netflix i Google) oraz trzech spółek technologicznych z Chin BAT (Baidu, Aibaba, Tencent) zyskał prawie 40 proc. Potem jednak notowania technologicznych potentatów wpadły w korektę – wskaźnik osunął się o ponad 21 proc. Towarzyszył temu wyraźny spadek popularności inwestowania w nie wśród inwestorów, wynika z sondażu przeprowadzonego przez Bank of America. O ile jeszcze w  badaniu z poprzedniego miesiąca największa część ankietowanych oceniała, że gra pod zwyżki FAANG i BAT jest strategią najbardziej obleganą przez inwestorów, o tyle w grudniowej edycji tego zdania było już tylko 20 proc. z nich.

Za najbardziej obleganą obecnie (i z tego powodu ryzykowną) strategię uważa się o grę pod dalsze umocnienie dolara (25 proc. głosów), a na trzecim miejscu znalazła się  gra pod kontynuację przeceny na rynkach wschodzących (niespełna 20 proc.). Jednocześnie specjaliści BofA zauważają, że niedźwiedzie nastroje wśród globalnych inwestorów osiągnęły skrajne nasilenie. Widać to po tym, że zaangażowanie w obligacje skoczyło o 23 proc., czyli najmocniej w historio badania.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Wierciszewski, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy