Czytasz dzięki

Lody na patyku czekają na odmrożenie

Nakaz noszenia maseczek przełożył się na spadek sprzedaży tzw. lodów impulsowych (np. gotowe rożki lub lody na patyku), które najchętniej kupujemy w trakcie spacerów.

Według produkującego słodycze Wedla zasłanianie nosa i ust w przestrzeni publicznej zmniejszyło apetyt Polaków na mrożone przysmaki. Z danych firmy Nielsen przeprowadzonych dla Wedla wynika, że od stycznia do kwietnia najczęściej wybieraliśmy lody w większych opakowaniach –  ponad 55 proc. sprzedażowego tortu należy do lodów familijnych. Impulsowe stanowią 37,2 proc., a multipacki - 7,5 proc.

Dane z zeszłorocznego badania zrealizowanego przez Kantar na zlecenie Wedla pokazały, że 70 proc. Polaków sięga po lody spontanicznie.
Zobacz więcej

Dane z zeszłorocznego badania zrealizowanego przez Kantar na zlecenie Wedla pokazały, że 70 proc. Polaków sięga po lody spontanicznie. E.Wedel

- Ograniczenia zakupowe i zalecenia o pozostaniu w domach sprawiły, że po słodycze, w tym lody, w formatach impulsowych sięgaliśmy w ostatnim czasie o wiele rzadziej niż zwykle. Z tych samych względów wybierano większe opakowania, na zapas. W ostatnim tygodniu marca widoczny był co prawda pierwszy sezonowy wzrost sprzedaży lodów, jednak rok temu w tym samym czasie sprzedaż impulsowych była prawie o połowę większa – mówi Marcin Rogowski z Wedla.

W zeszłym roku, w okresie styczeń-kwiecień, struktura sprzedaży przedstawiała się następująco: 48,8 proc. stanowiły lody familijne i desery, 46,9 proc. impulsowe, a 4,3 proc. multipacki. Głównie za sprawą spadku impulsów (-22 proc.), kategoria lodów do końca kwietnia miała ujemną dynamikę na poziomie -1,9 proc. w odniesieniu do analogicznego okresu w zeszłym roku. Natomiast lody familijne i multipacki odnotowały wzrost na poziomie odpowiednio +11,1 proc. i +69,5 proc. 


450 mln zł - Taka była wartość sprzedaży lodów w Polsce w ciągu pierwszych czterech miesięcy 2020 roku...

8,7 mln zł …a o tyle mniejsza niż rok wcześniej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DM

Polecane