M&S rośnie dzięki większej sprzedaży

Marek Druś
opublikowano: 2006-04-12 00:00

Marks & Spencer osiągnął we wtorek największą wartość rynkową od kwietnia 1998 r. To zasługa wiadomości o znacznie lepszej niż oczekiwano kwartalnej sprzedaży osiągniętej przez największą brytyjską sieć sklepów odzieżowych.

Spółka poinformowała, że w czwartym kwartale rozrachunkowym, zakończonym 1 kwietnia, jego sklepy, działające co najmniej od roku, zanotowały 6,8-procentowy wzrost sprzedaży. Analitycy prognozowali 2,8-procentowy wzrost. W pierwszych 12 tygodniach roku, czyli do 5 marca, Marks & Spencer zwiększył udział w brytyjskim rynku do 11 proc. Rok wcześniej wynosił on 10,1 proc. W segmencie odzieży damskiej udział spółki w rynku wzrósł o 1,6 pkt proc. i wyniósł 10,9 proc.

Analitycy zwracają uwagę, że Marks & Spencer odbiera rynek najgroźniejszym rywalom. Next, trzecia brytyjska sieć sklepów odzieżowych, informował w marcu o blisko 9-procentowym spadku sprzedaży w siedmiotygodniowym okresie. Philip Green, właściciel sieci Bhs, zapowiadał około 40-procentowy spadek jej zysku w roku kończącym się 31 marca. Akcje Marks & Spencer zdrożały od początku roku o 11 proc., a w 52 tygodnie aż o 59 proc.