Made in Poland idzie w świat. Jak dostosować markę do zagranicznych wymagań?

Justyna Smolińska
06-09-2018, 12:44

Glokalizacja, to nowe określenie. Chodzi tu o zróżnicowanie i dostosowanie oferty danego przedsiębiorstwa do standardów lokalnych. W ten sposób firmy mają szansę dotrzeć do szerszej grupy odbiorców.

Prosty przykład. Jest McDonald, który ma różne smaki. W Azji, w New Delhi McDonald potrafi być bez wołowiny, bo tam krowa jest święta niemalże. I to dostosowywanie się do gustów, zwyczajów lokalnych, określane jest jako glokalizacja. Przedsiębiorstwa w swoich markach, pod swoim brandem tworzą produkt wyglądający identycznie, ale jest to produkt inny. I to jest clue tej glokalizacji - mówi Marek Moczulski, prezes Bakalland.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Justyna Smolińska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Made in Poland idzie w świat. Jak dostosować markę do zagranicznych wymagań?