Magazyny idą po rekord

opublikowano: 03-01-2021, 20:00

Segment logistyczny jest największym beneficjentem na rynku nieruchomości komercyjnych. Jego atrakcyjność nadal będzie rosła.

Spośród wszystkich sektorów nieruchomości komercyjnych tylko rynek magazynowy nie stracił, ale zyskał w związku z kryzysem koronawirusa. Pandemia COVID-19 przyniosła wiele utrudnień, z drugiej strony przyczyniła się jednak do rozkwitu sektora e-commerce, który zamawia coraz więcej powierzchni. Branża liczy na rekordowy 2021 r.

Paweł Sapek, senior vice president i szef regionu Europy Środkowej w Prologisie, przewiduje, że coraz większa liczba dostaw bezpośrednio do klienta i konieczność szybkiego uzupełniania towarów na półkach nadal będą zwiększać atrakcyjność nieruchomości logistycznych, szczególnie zlokalizowanych jak najbliżej konsumentów końcowych. Ostatnia mila zdecydowanie zyska na znaczeniu.

– Firmy, które najlepiej poradziły sobie w fazie gospodarki “zostań w domu”, mają szansę stać się motorem zmian w nowej rzeczywistości postcovidowej. To właśnie sprzedaż przez internet produktów FMCG, głównie spożywczych czy medycznych, oraz ponowna ocena poziomu zapasów mogą przynieść najbardziej trwałe skutki – mówi Paweł Sapek.

Według Roberta Dobrzyckiego, dyrektora generalnego dewelopera Panattoni, w 2021 r. czeka nas proces optymalizacji sprzedaży w Internecie i dostosowywania się przedsiębiorstw do tej rzeczywistości, gdyż sam fakt prowadzenia przez nie sprzedaży online nie oznacza, że ich baza logistyczna jest już do tego gotowa.

– Branża e-commerce w Polsce ma jeszcze ogromne pole do rozwoju. Na razie zakupy przez internet robi poniżej 10 proc. Polaków. W Wielkiej Brytanii kupuje tak około 18 proc. populacji – mówi Maciej Chmielewski, senior partner, dyrektor działu powierzchni logistycznych i przemysłowych w Colliers International.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane