Mapowanie zwiększy zysk

opublikowano: 28-11-2018, 22:00

Budowanie strategii, szybsze znalezienie źródeł błędów, usprawnienie pracy działów — m.in. w tym pomaga mapa procesów sprzedaży.

Dla wielu przedsiębiorców podstawowym problemem związanym z funkcjonowaniem firmy jest zbyt wolne reagowanie na oczekiwania klientów. Aby działać sprawniej, myślą nad ewentualnymi zmianami biznesowymi. Jednym z rozwiązań jest wprowadzenie mapy procesów sprzedaży. Jest ona wzorcowym przedstawieniem realizacji zadań w firmie w formie graficznej. Choć jej przygotowanie wymaga wiele czasu i zaangażowania nie tylko liderów, lecz także innych członków zespołu — to, jak podkreślają eksperci, po jej dokładnym opracowaniu można liczyć na wyraźną poprawę wyników sprzedażowych.

— Mapa procesów sprzedażowych pozwala zidentyfikować i wyeliminować trudności związane z brakiem konsekwencji i spójności w ustalaniu celów czy nieuwzględnianiem realnych potrzeb klienta. Umożliwia bowiem szybkie znalezienie źródła ewentualnych błędów, a także optymalizację procesów i usprawnienie prac działów biorących udział w procesie sprzedażowym — komentuje dr Agnieszka Grostal, dyrektor zarządzająca firmy doradczej Salents.

Warto bowiem zauważyć, że im bardziej skomplikowany jest proces składania i realizacji zamówienia, tym istnieje większe prawdopodobieństwo, że gdzieś zostanie popełniony błąd i finalnie klient może np. nie otrzymać swojego zamówienia. Wówczas, korzystając z mapowania, można szybko prześledzić pracę poszczególnych działów i sprawdzić, czy zespół sprzedażowy poprawnie przekazał informację do magazynu i czy skontaktował się z księgowością. Analizując pracę działów można również łatwo zauważyć, które procesy się duplikują i generują zbędne koszty.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Gospodarka / Mapowanie zwiększy zysk