MCI dopina sprzedaż Invii

Magdalena WierzchowskaMagdalena Wierzchowska
opublikowano: 2015-11-05 22:00

Wskaźniki zwrotu z tej inwestycji będą rekordowe — mówi Tomasz Czechowicz, twórca funduszu.

Notowany na giełdzie MCI ma spore zasoby gotówkowe — obecnie wynoszą ok. 500 mln zł i powinny podwoić się w przyszłym roku. Jednym z głównych źródeł dopływu gotówki ma być sprzedaż czeskiej spółki Invia, specjalizującej się w e-sprzedaży usług turystycznych.

Tomasz Czechowicz, prezes MCI Management
Fot: Marek Wiśniewski, Puls Biznesu

— Sprzedaż Invii jest w zaawansowanej fazie. Spodziewam się zakończenia tej transakcji w pierwszej połowie 2016 r. Wskaźniki zwrotu z tej inwestycji będą rekordowe — mówi Tomasz Czechowicz, prezes i założyciel MCI.

Invia zanotowała 7 mln EUR EBITDA. To oznacza, że MCI, które ma 80 proc. udziałów w firmie, liczy na wycenę na poziomie co najmniej 300 mln zł. Najwyraźniej oczekiwania sprzedającego są wysokie — z informacji „PB” wynika, że sprzedaż toczy się już od roku. — Wbrew powszechnemu przekonaniu, zdalne pośrednictwo sprzedaży wycieczek nie jest wysokorentowne.

Wyniki branży poprawiły się w 2014 r., co może skłaniać MCI do wyjścia z inwestycji. Wśród potencjalnych kupców wyróżniłbym Rewe, właściciela m.in. sieci sklepów Billa, który dokonał w ostatnich miesiącach serii akwizycji w branży turystycznej — mówi Andrzej Betlej, współzałożyciel Travel Daty.

Sama Invia pokazuje niezłą dynamikę wzrostu — spółka prognozuje, że przychody ze sprzedaży i EBITDA wzrosną w tym roku o 23 i 24 proc.

— Duże zainteresowanie Invią wynika z tego, że jest spółką nr 1 na rynku e-travel w Europie Środkowo-Wschodniej i konsoliduje rynek w regionie — mówi Mariusz Orłowski, rzecznik MCI. Invia będzie jedną z 2-5 transakcji sprzedaży spółek portfelowych, jakie planuje przeprowadzić MCI w przyszłym roku. Fundusz zamierza zrealizować w tym czasie 8-13 inwestycji.