Monnari kupiło Pabię

(Artur Szymański)
opublikowano: 2006-08-16 16:12

Monnari Trade SA dokonało w lipcu dwóch znaczących transakcji. Firma zakupiła marki Pabia oraz Hensel & Mortensen. Poprzedni właściciel Pabii zamknął już ostatnie sklepy sygnowane tym znakiem.

Monnari Trade SA dokonało w lipcu dwóch znaczących transakcji. Firma zakupiła marki Pabia oraz Hensel & Mortensen. Poprzedni właściciel Pabii zamknął już ostatnie sklepy sygnowane tym znakiem.

Obecnie tworzony jest zespół projektantów, który odmłodzi, słynącą z wysokiej jakości markę Pabia. Klasyczne kolekcje damskiej odzieży będą bardziej niż dotychczas podporządkowane modzie. Zespół skorzysta z najlepszych doświadczeń marek Pabia i Monnari. Pierwsza kolekcja planowana jest na sezon kolekcji sezon jesień – zima 2007.

Monnari zamierza otworzyć kilkanaście sklepów tej marki w roku 2007. Podpisano już 3 listy intencyjne na wynajem powierzchni, które mają być otwarte jesienią 2007, negocjacje kolejnych umów są w toku. Zarząd Monnari Trade SA nie podjął jeszcze decyzji o losach marki Hansel & Mortensen

W związku z planowanym wejściem na GPW, spółka kończy prospekt emisyjny, który na pewno do końca sierpnia 2006 trafi do KPWiG. Przy przyjętym harmonogramie powinno to w zaowocować debiutem na przełomie października i listopada. Zakup marki Pabia może przynieść zwiększenie planowanej emisji do ponad 40 mln zł.

Obroty spółki od stycznia do lipca 2007 są wyższe niż rok temu o 102 % a zysk netto o ponad 300%. Marka Monnari jest coraz bardziej znana w Polsce, co widać nie tylko w wynikach sprzeży. Liczba odwiedzin na stronie internetowej w okresie marzec – lipiec 2006 wzrosła 300% (z 594 tys.do 1.794 tys.).