Najdłuższy na świecie podmorski tunel kolejowy zdobył finansowanie

opublikowano: 08-03-2019, 10:53

Twórcy najdłuższego tunelu kolejowego podmorskiego na świecie, który kiedyś połączyć ma stolice Finlandii i Estonii, osiągnęli porozumienie w sprawie sięgającego 15 mld EUR (17 mld USD) finansowania projektu.

Środki dostarczone zostaną przez chińską firmę Touchstone Capital Partners i pokryją całkowity koszt projektu – poinformowała firma Finest Bay Area Development Oy odpowiedzialna za projekt tunelu. Jedna trzecia środków zostanie wypłacona w formie inwestycji private equity, co daje Chińczykom mniejszościowy udział w przedsięwzięciu. a dwie trzecie stanowić ma finansowanie dłużne.

Tunel Helsinki-Tallin
Zobacz więcej

Tunel Helsinki-Tallin źródło: wikipedia.

Planowany tunel między Helsinkami a Tallinem ma mieć długość ponad 100 kilometrów (62 mil) i pociągnie za sobą budowę co najmniej jednej sztucznej wyspy. Projekt został stworzony przez fińskiego przedsiębiorcę Petera Vesterbacka, wcześniej związanego z firmą Rovio Entertainment.

Rządy Finlandii i Estonii oświadczyły, że będą dążyć do zapewnienia finansowania budowy tunelu z funduszy Unii Europejskiej, co może zmniejszyć ilość potrzebnego prywatnego finansowania. Finansowanie Touchstone będzie dostępne dla Finest Bay Area Development w transzach w miarę postępu projektu, a szczegóły finansowe kontraktu będą negocjowane w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu