Najgorszy tydzień bitcoina od roku

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg
opublikowano: 26-02-2021, 09:08

Przyzwyczailiśmy się ostatnimi czasy do tego, że bitcoin systematycznie wzmacnia swoją wycenę notując spektakularne rekordy. Tymczasem bieżący tydzień prawdopodobnie zakończy się największą przeceną od ponad roku.

fot. Bloomberg
fot. Bloomberg

Najpopularniejsza z kryptowalut od ubiegłego piątku straciła już 21 proc. co jest największą tygodniową korektą od marca 2020 r. Z kolei opracowywany przez Bloomberg szerszy indeks obejmujący bitcoina, ether i trzy inne wirtualne waluty zniżkuje o 23 proc.

Wycena bitcoina zeszła do 45525 USD zbliżając się do ważnego wsparcia Fibonacciego na poziomie 45 tys. USD by następnie odrobić nieco straty i ponownie przekroczyć poziom 46 tys. USD.

Słabość bitcoina wpisuje się w nerwowy charakter rynków z jakim mamy do czynienia w ostatnich dniach, kiedy to gwałtowny wzrost rentowności obligacji doprowadził do wyprzedaży na rynkach akcji i silnych ruchów na kryptowalutach.

Tego typu zachowanie bitcoina i jego odpowiedników rodzi poważne pytanie o realną alternatywę dla tradycyjnych aktywów jako środka gromadzenia wartości i zabezpieczenia przed inflacją. Uważany jako nowe „cyfrowe złoto” bitcoin przegrywa bezpośrednią potyczkę z fizycznym metalem szlachetnym, który w skali tygodnia traci około 1,1 proc.

Swoje trzy grosze do deprecjacji bitcoina dorzucili ostatnio Bill Gates i Janet Yellen. Założyciel Microsoftu stwierdził, że w przeciwieństwie do innych miliarderów (chodzi przede wszystkim o Elona Muska) nie jest fanem bitcoina. Z kolei amerykańska sekretarz skarbu i była przewodnicząca Fed powiedziała, że ta wirtualna waluta (token) jest „wyjątkowo nieefektywnym sposobem przeprowadzania transakcji”.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane