
Duński potentat rynku zabawek wygenerował w 2022 r. przychody w kwocie 64,6 mld koron (9,25 mld USD), o 17 proc. wyższe niż rok wcześniej. Zysk operacyjny zwiększył się o 5 proc. do 17,9 mld DKK, zaś wynik netto był o 3,7 proc. wyższy, zamykając się kwotą 13,8 mld DKK (2 mld USD). Dynamika wzrostu wyniku netto była najniższa od trzech lat. Firma odnotowała przy tym znaczący, sięgający 22 proc. wzrost wydatków. Podkreśla jednak, że jest zadowolona z osiągniętych rezultatów mimo, że musi się mierzyć z nadzwyczajną presją inflacyjną na koszty materiałów, frachtu i energii.
Dalsza ekspansja
Największy na świecie producent kolorowych klocków otworzył w zeszłym roku 155 nowych markowych sklepów, osiągając łączną liczbę 904 placówek na całym świecie i zwiększył produkcję w trzech ze swoich pięciu fabryk. W tym roku planuje otworzyć kolejne 145 sklepów, głównie w Chinach, co, ma pomóc firmie zwiększyć sprzedaż o wysoki, jednocyfrowy procent.
Sprzedaż konsumencka wzrosła w 2022 roku o 12 proc., osiągając dodatnią zmianę we wszystkich głównych grupach rynkowych, ze szczególnie dobrymi wynikami w obu Amerykach i Europie Zachodniej.
Zrównoważona produkcja
Ubiegły rok dla Grupy Lego stał pod znakiem kontynuacji prac nad uczynieniem jej działalności i produktów bardziej zrównoważonymi. Firma zaczęła przechodzić na papierowe torby w pudełkach z klockami dążąc do tego, by do końca 2025 r. wszystkie swoje opakowania wytwarzać z bardziej zrównoważonych źródeł.
W swoich fabrykach nadal inwestowała w redukcję odpadów, bardziej wydajną energetycznie pracę oraz rozszerzanie produkcji i wzrost wykorzystania energii słonecznej.
W ramach swojej strategii umieszczania produkcji blisko kluczowych rynków, Lego planuje uruchomić nowe fabryki w Wietnamie (w 2024 r. ) i Wirginii w USA (2025 r.).
