Najwięcej o Samsungu, za to najlepiej o JVC

MK
02-11-2011, 00:00

Samsung, Sony i LG – komentarze o tych markach RTV najczęściej wygłaszają polscy internauci.

Średnio tylko 25 proc. wzmianek w sieci jest zdecydowanie negatywnych — wynika z raportu Emotrack.pl, opracowanego na podstawie analiz agencji interaktywnej Think Kong i firmy badawczej Zetema.

Najmniej krytycznych uwag dotyczy JVC (18 proc.), a najwięcej Pioneera (ponad 27 proc.). Użytkownicy urządzeń audio-wideo ocenili je m.in. pod kątem możliwości, ceny, jakości, estetyki, obrazu, dźwięku i obsługi. W tej konkurencji zdecydowanie wyróżniają się Sharp (możliwości i obsługa), Pioneer (estetyka) oraz JVC i Samsung (możliwości).

— Analiza emocji wokół cech produktów jest znacznie ciekawsza, kiedy weźmiemy pod uwagę kategorie urządzeń, np. telewizory plazmowe lub odtwarzacze MP3. Wtedy dużo dokładniej widać różnice i łatwiej o wskazania marketingowe. Może się zdarzyć, że np. pozytywne opinie na temat obrazu telewizorów danej marki „przykryją” bardziej krytyczne związane z innym sprzętem — wskazuje Marek Troszyński z firmy Zetema, współautor raportu. W wypowiedziach internautów dużo jest porównań urządzeń, a mniej opinii o markach.

— Zależność między wizerunkiem marki a postrzeganiem produktu nie jest oczywista.

Działania marketingowe w internecie powinny się koncentrować np. na komunikowaniu przewag wynikających z jakiejś cechy — komentuje Norbert Kilen z agencji Think Kong. Według IBM, jednym z największych wyzwań dla dyrektorów marketingu staje się rosnąca liczba nowych kanałów marketingowych i urządzeń, takich jak smartfony czy tablety. Wartość mobilnego handlu osiągnie 31 mld dol. do 2016 r. A do końca obecnego roku na świecie będzie prawie 70 mln tabletów, zaś do 2015 r. aż 294 mln. [MK]

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Najwięcej o Samsungu, za to najlepiej o JVC