Średnio tylko 25 proc. wzmianek w sieci jest zdecydowanie negatywnych — wynika z raportu Emotrack.pl, opracowanego na podstawie analiz agencji interaktywnej Think Kong i firmy badawczej Zetema.
Najmniej krytycznych uwag dotyczy JVC (18 proc.), a najwięcej Pioneera (ponad 27 proc.). Użytkownicy urządzeń audio-wideo ocenili je m.in. pod kątem możliwości, ceny, jakości, estetyki, obrazu, dźwięku i obsługi. W tej konkurencji zdecydowanie wyróżniają się Sharp (możliwości i obsługa), Pioneer (estetyka) oraz JVC i Samsung (możliwości).
— Analiza emocji wokół cech produktów jest znacznie ciekawsza, kiedy weźmiemy pod uwagę kategorie urządzeń, np. telewizory plazmowe lub odtwarzacze MP3. Wtedy dużo dokładniej widać różnice i łatwiej o wskazania marketingowe. Może się zdarzyć, że np. pozytywne opinie na temat obrazu telewizorów danej marki „przykryją” bardziej krytyczne związane z innym sprzętem — wskazuje Marek Troszyński z firmy Zetema, współautor raportu. W wypowiedziach internautów dużo jest porównań urządzeń, a mniej opinii o markach.
— Zależność między wizerunkiem marki a postrzeganiem produktu nie jest oczywista.
Działania marketingowe w internecie powinny się koncentrować np. na
komunikowaniu przewag wynikających z jakiejś cechy — komentuje Norbert
Kilen z agencji Think Kong. Według IBM, jednym z największych wyzwań dla
dyrektorów marketingu staje się rosnąca liczba nowych kanałów
marketingowych i urządzeń, takich jak smartfony czy tablety. Wartość
mobilnego handlu osiągnie 31 mld dol. do 2016 r. A do końca obecnego
roku na świecie będzie prawie 70 mln tabletów, zaś do 2015 r. aż 294
mln. [MK]