Akumulator ma być udostępniony do produkcji w ciągu dwóch lat. Ładuje się do 70 proc. pojemności w zaledwie dwie minuty. Okres jego trwałości to nawet 20 lat.

Akumulatory litowo-jonowe są powszechnie stosowane obecnie w urządzeniach mobilnych. Ich akumulatory wytrzymują ok. 500 cykli ładowania i rozładowania, czyli ok. 2-3 lata. Ładowanie takiego akumulatora trwa ok. 2 godziny.
Badacze z Politechniki Nanyang w Singapurze liczą na to, że ich akumulator znacznie poprawi jakość aut elektrycznych.
- Elektryczne samochody będą mogły znacząco zwiększyć swój zasięg, korzystając z zaledwie pięciu minut ładowania, co jest równe czasowi potrzebnemu na zatankowanie paliwa do współczesnych aut – powiedział prof. Chen Xiaodong, który kieruje badaniami.
Przełomem w badaniach okazało się zastąpienie w akumulatorze litowo-jonowym dotychczas stosowanej grafitowej anody żelową z nanorurek z dwutlenku tytanu.