Netflix stawia na Azję Południowo-Wschodnią: nowa era lokalnych produkcji

Oskar NawalanyOskar Nawalany
opublikowano: 2024-06-19 11:35

Netflix zwiększa produkcję lokalnych treści w Azji Południowo-Wschodniej, starając się przyciągnąć więcej subskrybentów w tym gęsto zaludnionym regionie, podczas gdy amerykańscy konkurenci wycofują się z tego rynku – podaje agencja Bloomberg.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Największa na świecie usługa streamingowa zwiększa liczbę dostępnych tytułów i produkcji w regionie, aby dotrzeć do większej liczby widzów, przekazała Minyoung Kim, wiceprezes ds. treści na Azję z wyłączeniem Indii, podczas wydarzenia firmowego w Dżakarcie.

Obecnie Azja i Pacyfik są najmniejszym rynkiem dla Netflixa, stanowiąc około 11 proc. jego przychodów w 2023 roku. Jednak duża, młoda demografia daje znaczącą szansę na wzrosty.

Po sukcesach oryginalnych programów z Korei Południowej, takich jak "Squid Game", i japońskiej serii o piratach "One Piece", Netflix przyjmuje tę strategię w Tajlandii, Indonezji i na Filipinach. W Tajlandii firma planuje wypuścić 10 oryginalnych tytułów w tym roku, w porównaniu do sześciu w 2023 roku, co jest najwyższą liczbą w regionie. Indonezja również doświadczy wzrostu liczby oryginalnych tytułów oraz większego budżetu produkcyjnego.

Treści dostosowane do lokalnych odbiorców są szczególnie istotne w Azji, ponieważ odpowiadają one za około 80 proc. oglądalności wideo premium, zgodnie z danymi Media Partners Asia.

Netflix wyróżnia się na tle konkurencyjnych platform streamingowych

Ekspansja Netflixa w Azji Południowo-Wschodniej kontrastuje z działaniami głównych rywali, którzy wycofują stamtąd się pod presją akcjonariuszy, przestając dążyć do wzrostu liczby subskrybentów kosztem rentowności. Walt Disney wstrzymał tworzenie oryginalnych treści i podniósł ceny subskrypcji na tym rynku. Amazon Prime Video również się wycofał.

Tajski thriller „Hunger” oraz indonezyjska seria „Cigarette Girl”, wydane w zeszłym roku, stały się globalnymi hitami. To wyjątkowe osiągnięcie dla programów z Azji Południowo-Wschodniej stworzonych przez międzynarodową platformę streamingową. Netflix pragnie, aby takie sukcesy stały się normą.

W Indonezji Netflix stawia na produkcje wysokobudżetowe, które będą wyraźnie różnić się od programów z lokalnych platform streamingowych. Podczas gdy w Indonezji popularnością cieszą się głównie horrory i thrillery kryminalne, Tajlandia jest otwarta na szeroką gamę tematów – od komedii po gatunki erotyczne.