
Po 25 latach wypożyczania, do subskrybentów pierwszej usługi oferowanej przez Netflix trafią 29 wrześnie 2023 r. ostatnie słynne czerwone koperty z filmami na płytach DVD. Firma zamyka ten biznes z uwagi na systematycznie zmniejszające się zainteresowanie tą usługą i rosnące jej koszty. Tym samym całkowicie polegać będzie już na cyfrowych formach rozrywki.
Jak podaje Bloomberg, Netflix dostarczył swoje pierwsze DVD z klasyczną komedią-horrorem „Sok z żuka” , w marcu 1998 r. Od tego czasu rozesłał ponad 5,2 mld płyt. Jego najpopularniejszym tytułem był dramat sportowy z Sandrą Bullock „The Blind Side”.
W 2007 r. firma z Kalifornii weszła w erę streamingu i jest obecnie jednym z największych na świecie dostawców treści video w zakresie przesyłu strumieniowego.
We wtorek po sesji Netflix opublikował swoje wyniki za I kwartał 2023 r. W przypadku przychodów i zysku okazały się niemal zgodne z prognozami analityków. Firma wypracowała zysk na akcję (EPS) w kwocie 2,88 USD i przychody rzędu 8,16 mld USD. Mediana prognoz zakładała wartości odpowiednio 2,87 USD i 8,18 mld USD. Rozczarowała za to mocno liczba nowych użytkowników usługi. Przybyło bowiem “tylko” 1,75 mln nowych subskrybentów wobec oczekiwanych 2,4 mln.