W tym samym czasie prognozuje się, że przychody z reklam Disney+ wzrosną o 16,1 proc. do około 912 mln USD w 2024 roku, chociaż Netflix przewiduje wyższe przychody reklamowe w tym samym okresie. Raport podkreśla sukces działań Netflixa w walce z udostępnianiem haseł, co przyczyniło się do pozyskania prawie 9 milionów subskrybentów we wrześniu, przy czym reklamy odpowiadały za prawie jedną trzecią nowych rejestracji.
Netflix zdecydował się również podnieść ceny swoich planów bez reklam, zachęcając klientów do tańszych opcji zawierających reklamy, wprowadzonych w listopadzie ubiegłego roku za około 7 USD miesięcznie. Analityk Insider Intelligence, Ross Benes, zauważył, że Netflix był w stanie sprzedawać reklamy po wyższych cenach niż konkurenci, korzystając z utrzymanego popytu reklamodawców, którzy długo oczekiwali na taką możliwość na platformie.
Mimo że obecnie tylko około 5 proc. abonentów Netflix w USA ogląda reklamy, w porównaniu do 17 proc. dla Disney+, prognozuje się, że ta liczba wzrośnie w przyszłym roku do około jednej piątej abonentów Disney+, podczas gdy dla Netflixa spodziewany jest niewielki wzrost do 7,5 proc. Disney może jednak skrócić dystans w zakresie wykorzystania reklam, zwłaszcza w kontekście planów integracji Disney+ i Hulu w jedną aplikację, co może pomóc w przyciągnięciu większej liczby subskrybentów do planu reklamowego.