News Corp wycofuje się z planu stworzenia telewizji informacyjnej w Wielkiej Brytanii

opublikowano: 27-04-2021, 20:45

Grupa medialna Ruperta Murdocha zrezygnowała z planów uruchomienia telewizyjnego kanału informacyjnego w Wielkiej Brytanii. News Corp argumentuje tę decyzję nieopłacalnością projektu, pisze Reuters.

Rupert Murdoch
Rupert Murdoch
Fot. David Shankbone/Wikimedia Commons/CC BY 3.0

W ciągu ostatnich 18 miesięcy grupa medialna prowadziła badania rynku telewizyjnego w Wielkiej Brytanii. News Corp stwierdziła po analizie, że stworzenie nowej stacji informacyjnej w strukturach jej brytyjskiego ramienia, wydawnictwa News UK, nie ma biznesowego uzasadnienia.

„Stwierdziliśmy, że uruchomienie tradycyjnego kanału informacyjnego w telewizji linearnej nie jest opłacalne z komercyjnego punktu widzenia” - powiedziała szefowa News UK Rebekah Brooks.

“Chociaż istnieje zapotrzebowanie konsumentów na kolejne źródła informacji, koszty prowadzenia tradycyjnego kanału telewizyjnego są znaczne i oceniamy, że zwrot z tej inwestycji nie byłby wystarczający dla naszych akcjonariuszy” - dodała.

Konsultantem News UK ds. stworzenia kanału telewizyjnego był David Rhodes, były szef stacji CBS News. Menedżer zakończy współpracę z firmą w czerwcu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane