Czytasz dzięki

Niektóre firmy korzystają na pandemii

opublikowano: 21-10-2020, 22:00

Przerwane łańcuchy dostaw z Chin powodują, że coraz więcej spółek przenosi produkcję do Europy. Korzystają na tym polscy przedsiębiorcy.

Wiele biznesów cierpi z powodu kryzysu spowodowanego COVID-19, ale są też takie, które na obecnej sytuacji korzystają. Przykładem jest firma Unisystem, specjalizująca się w dostarczaniu wyświetlaczy, paneli dotykowych, komputerów przemysłowych oraz produkcji i montażu modułów i urządzeń według specyfikacji klienta.

To średniej wielkości gdańska spółka z obrotami rzędu 70 mln, która zatrudnia 58 osób. W tym roku jej rozwój przyspieszył. Kamil Kozłowski, wiceprezes Unisystemu, tłumaczy, że to dlatego, że COVID-19 spowodował problemy z ciągłością łańcuchów dostaw z Dalekiego Wschodu. Był to impuls, który sprawił, że wiele firm musiało zrewidować swoje założenia dotyczące korzystania z bazy dostawców z jednego kraju lub jednej części świata. Zaburzenia w łańcuchach często prowadziły do trudności w realizacji założonych celów. Dlatego pojawił się trend przenoszenia zespołów projektowych, skracania łańcucha dostaw i regionalizacji. W tym kierunku poszedł również Unisystem. Firma postawiła nie tylko na regionalizację dostaw, ale i produkcji.

— Już w tamtym roku podjęliśmy decyzję o rozpoczęciu produkcji dostosowanych do wymagań klienta i kompletnych urządzeń do wizualizacji informacji. To był strzał w dziesiątkę, a pandemia pozytywnie zweryfikowała nasz pomysł — mówi Kamil Kozłowski, wiceprezes Unisystem.

Ponadto do polskiej firmy zwróciła się szwajcarska spółka rozwijająca systemy automatyzacji obsługi budynków. Do niedawna zlecała produkcję swoich urządzeń w Chinach. Zdecydowała się jednak nawiązać współpracę z dostawcą europejskim, przede wszystkim ze względów logistycznych i z powodu problemów z reklamacjami towarów w Państwie Środka.

— Szwajcarska firma nie jest pierwszym klientem Unisystemu, który zdecydował się na przeniesienie produkcji z powrotem do Europy. Pandemia koronawirusa może sprawić, że kolejne firmy podejmą podobne decyzje i przemieszczą niektóre obszary działalności na Stary Kontynent — twierdzi Kamil Kozłowski.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane