Niemcy: po lockdownie brakuje pracowników w gastronomii i hotelarstwie

  • PAP
opublikowano: 12-07-2021, 15:49

Przemysł restauracyjny i hotelowy w Niemczech jest już w dużej mierze otwarty po długim przestoju spowodowanym lockdownem, ale w wielu miejscach brakuje personelu niezbędnego do ponownego uruchomienia lokali - pisze w poniedziałek portal RedaktionsNetzwerk Deutschland (RND).

fot. Bloomberg

Według Ingrid Hartges, dyrektor generalnej Niemieckiego Stowarzyszenia Hoteli i Restauracji (Dehoga), brakuje przede wszystkim kucharzy i pracowników obsługi, ale również pracowników sezonowych z zagranicy oraz dorabiających w restauracjach studentów.

Według Federalnej Agencji Pracy liczba pracowników objętych składkami na ubezpieczenie społeczne w branży gastronomicznej i hotelarskiej spadła w kwietniu do niecałych 940 tys. W porównaniu do kwietnia 2019 r. był to spadek o blisko 154 tys. osób, czyli ponad 14 proc. Nawet w porównaniu z kwietniem 2020 roku, kiedy pandemia koronawirusa objęła już Niemcy, zatrudnienie w kwietniu 2021 roku spadło o blisko 83 tys. pracowników, czyli o około 8 proc.

Pracowników z branży gastronomicznej zatrudniły przede wszystkim duże sieci handlowe, ale niektórzy przenieśli się do Austrii i Szwajcarii, gdzie restauracje i hotele zostały wcześniej niż w Niemczech ponownie otwarte.

"Jesteśmy przekonani, że pracownicy powrócą" - powiedziała Hartges portalowi RND. Teraz ważne jest jednak, aby "polityka zapewniała długotrwałe otwarcie" branży - zastrzegła.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane