Niemiecki Instytut Ifo poinformował, że indeks klimatu biznesowego dla przemysłu motoryzacyjnego spadł w maju do -31,8 punktu z -30,7 w kwietniu. Choć ocena bieżącej sytuacji nieznacznie się poprawiła, osiągając -35,3 punktu, oczekiwania biznesowe pogorszyły się do -28,3 punktu z -25,2 w poprzednim miesiącu. Według Ifo, niepewność związana z amerykańskimi taryfami celnymi dodatkowo obciąża niemiecki przemysł motoryzacyjny.
W maju 2025 roku na niemieckim rynku zarejestrowano 236 400 nowych samochodów osobowych, co oznacza spadek o 4 proc. w porównaniu z majem 2024 roku. Jednak w ciągu pierwszych pięciu miesięcy roku łączna liczba nowych rejestracji wyniosła około 1,17 miliona, co stanowi wzrost o 5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Jednakże sprzedaż pozostaje o 23 proc. niższa niż w przedpandemicznym roku 2019.
Sprzedaż samochodów elektrycznych również odnotowała spadek. W maju zarejestrowano 43 800 nowych pojazdów elektrycznych (BEV, PHEV, FCEV), co stanowi zniżkę o 23 proc. w ujęciu rocznym. Natomiast w ciągu pierwszych pięciu miesięcy roku łączna liczba nowych rejestracji pojazdów elektrycznych wyniosła około 214 900, co oznacza spadek o 7 proc. rok do roku.
Producenci samochodów, tacy jak Volkswagen, BMW i Mercedes-Benz, prowadzą rozmowy z administracją USA w celu złagodzenia skutków ceł importowych. Jednakże niepewność związana z polityką handlową oraz słaby popyt w Europie i silna konkurencja zagraniczna nadal stanowią wyzwania dla niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego.