Zmiana nastawienia to efekt słabszych danych finansowych za III kwartał 2023 r., które znacznie odbiegały od prognoz. Wzrost przychodów okazał się niższy od oczekiwań, a marża EBITDA spadła aż o 4,7 pkt. proc. do 2,6 proc. To skutek m.in. ujemnej rentowności marki PRM. Zaskoczyły także wysokie koszty finansowe oraz rosnący dług netto.
Answear pozyskał na rozwój marki PRM 29 mln zł z emisji akcji. Analityk Noble Securities zauważa, że spółka przy obecnej dynamice rozwoju będzie miała zapotrzebowanie na kapitał obrotowy i może sięgnąć po finansowanie po raz kolejny w ciągu trzech lat.
Zdaniem analityka, Answear.com pozostaje jedną z najszybciej rozwijających się platform e-commerce w branży modowej, ale utrzymanie tak wysokich dynamik rozwoju będzie coraz trudniejsze. Największym zagrożeniem niespełnienia się prognoz są czynniki ryzyka związane z niezrealizowaniem strategii.