OBOP: 53 proc. Polaków wybiera dewelopera o dobrej kondycji finansowej

Polska Agencja Prasowa SA
30-12-2005, 12:56

53 proc. Polaków przy wyborze dewelopera kieruje się dobrą kondycją finansową firmy, 39 proc. zwraca uwagę na doświadczenie inwestycyjne firmy, także 39 proc. na dobre referencje i opinie klientów - wynika z badania TNS OBOP.

53 proc. Polaków przy wyborze dewelopera kieruje się dobrą kondycją finansową firmy, 39 proc. zwraca uwagę na doświadczenie inwestycyjne firmy, także 39 proc. na dobre referencje i opinie klientów - wynika z badania TNS OBOP.

W dalszej kolejności kryterium wyboru dewelopera jest uczciwość i etyka firmy (33 proc.), ekskluzywność i jej prestiż (6 proc.) oraz wizerunek społeczny (5 proc.). Tylko co dwudziesty Polak (5 proc.) przy zakupie mieszkania lub domu kieruje się samą ofertą i cechami nieruchomości.

Z badania wynika, że bardziej zamożni i wykształceni Polacy częściej podkreślają bezpieczeństwo finansowe i doświadczenie firmy deweloperskiej oraz dobre opinie klientów. Bezpieczeństwo finansowe wskazało 67 proc. pracowników branży handlowej i usługowej, 63 proc. dwudziestolatków, 59 proc. trzydziestolatków, 58 proc. czterdziestolatków, a także 60 proc. mieszkańców Pomorza.

Na doświadczenie firmy zwraca uwagę 50 proc. mieszkańców dużych miast oraz 54 proc. osób zamieszkujących największe aglomeracje. Znaczenie doświadczenia firmy podkreśla też 56 proc. prywatnych przedsiębiorców, 53 proc. pracowników handlu i usług oraz 45 proc. uczniów i studentów - podali autorzy badania. Na dobre referencje i opinie klientów firmy wskazują szczególnie mieszkańcy najmniejszych miast (55 proc.), nastolatkowie (52 proc.), dwudziestolatkowie (48 proc.) oraz trzydziestolatkowie (49 proc.).

TNS OBOP podał, że dla osób średnio zamożnych ważna jest etyka i uczciwość firmy. Tę cechę podkreślają przede wszystkim mieszkańcy najmniejszych miast (53 proc.), badani z Małopolski (46 proc.) i Dolnego Śląska (45 proc.) oraz pięćdziesięciolatkowie (39 proc.).

W przypadku wyboru dewelopera 60 proc. badanych kieruje się opiniami rodziny, przyjaciół i znajomych. 50 proc. korzysta z oceny klientów. W dalszej kolejności są opinie niezależnych ekspertów z dziedziny budownictwa czy nieruchomości (27 proc.), doradców kredytowych i przedstawicieli banków (11 proc.), dziennikarzy zajmujących się rynkiem budowlanym (6 proc.) czy samych deweloperów (3 proc.).

Artykuły prasowe, programy telewizyjne i radiowe to źródła informacji o firmach deweloperskich, do których 45 proc. badanych Polaków ma największe zaufanie. Dalsze miejsca zajmują targi mieszkaniowe (29 proc.), reklamy nadawane w mediach oraz internet (po 13 proc.), a także ulotki (5 proc.). Badanie TNS OBOP przeprowadzono od 1 do 5 grudnia na reprezentatywnej próbie 1004 osób powyżej 15. roku życia.   dol/ pad/ jra/

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Nieruchomości / OBOP: 53 proc. Polaków wybiera dewelopera o dobrej kondycji finansowej