One More Level chce wskoczyć na wyższy poziom

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2024-09-18 16:52

Nowa strategia producenta gier zakłada wybicie się na niezależność i samodzielne wydawanie gier. „Cyber Slash”, najbardziej obecnie zaawansowany projekt, ma się ukazać w 2026 r. Żeby go skończyć, spółka rozważa finansowanie dłużne, ale nie wyklucza też emisji.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

One More Level to założony w 2014 r. krakowski producent gier, którego zespół liczy obecnie ponad 60 osób. Ma na koncie takie tytuły jak m.in. „God’s Trigger”, „Ghostrunner” czy „Ghostrunner 2”. Spółka właśnie przyjęła nową strategie, która zakłada m.in. skupienie na dwóch własnych tytułach rozwijanych do tej pory pod nazwami kodowymi „Cyber Slash” i „Project Swift”. Żeby zwiększyć szanse na sukces i uniezależnić się od zewnętrznych wydawców, zakłada powołanie własnego działu wydawniczego i wprowadzanie na rynek nowych tytułów bez udziału zewnętrznych partnerów.

Premiera projektu o kodowej nazwie „Cyber Slash” planowana jest na 2026 r. W rzeczywistości nazwa kodowa jest nieco myląca — będzie to gra akcji osadzona w XIX-wiecznej Europie, pokazująca jej alternatywną historię. Jest skierowana do hardrockowych graczy, fanów gatunku souls like i FPS-ów. Prace produkcyjne trwają od blisko roku, z tym że do niedawana One More Level pracował nad grą na zlecenie amerykańskiego wydawcy Take Two Interactive. W związku z decyzją partnera współpraca została zakończona, a prawa do gry na mocy porozumienia przejęła polska spółka. W zamian do Take Two Interactive będzie trafiało 50 proc. przychodów z gry do czasu, aż zwrócą się poniesione przez niego koszty szacowane na 3,5 mln EUR.

„Cyber Slash” to największa i najbardziej ambitna produkcja One More Level. Spółka szacuje, że łączne koszty produkcji i marketingu sięgną około 27 mln zł. Spółka, która na koniec czerwca miała około 10 mln zł, zakłada, że będzie musiała sięgnąć po finansowanie zewnętrzne. Prowadzi takie rozmowy, ale nie wyklucza też potencjalnej emisji akcji.

Kolejnym własnym tytułem ma być gra o kodowej nazwie „Swift”. Premiera zaplanowana jest na 2028 r., choć spółka nie wyklucza, że wersja early access pojawi się w 2027 r.

— To będzie duchowy spadkobierca poprzednich naszych tytułów. Będzie posiadał rozbudowany tryb co-op i będzie osadzony w futurystycznym świecie inspirowanym Neo-Tokyo — mówi Radosław Ratusznik, wiceprezes One More Level.

Spółka spodziewa się, że projekt „Swift” sfinansuje głównie z bieżących przepływów operacyjnych po wydaniu „Cyber Slasha”.

Wprowadzenie na rynek w 2029 r. kolejnej gry One MOre Level planuje na 2029 r.

Nowa strategia One More Level zakłada, że w proces produkcyjny nowych tytułów będą wkomponowane rozwiązania AI. Ich rozwojem zajmie się dział R&D — Code AI kierowany przez Przemysława Witaszczyka z Zakładu Technologii Gier Uniwersytetu Jagiellońskiego.