Ontrack zwiększa zasięg

Marcin Złoch
opublikowano: 2006-05-24 00:00

Ontrack Odzyskiwanie Danych uruchomi laboratorium odzyskiwania danych w Moskwie oraz otworzy biuro w Warszawie.

Do końca września 2006 r. Ontrack Odzyskiwanie Danych, firma zajmująca się odzyskiwaniem danych, otworzy w Warszawie swój oddział. Dotychczas spółka miała biuro i laboratorium w Katowicach.

Wiadomo — stolica

— Dlaczego Ontrack otwiera oddział w Warszawie? Województwo mazowieckie jest obecnie największym rynkiem dla firm odzyskujących dane. Z Mazowsza dostajemy 36 proc. zapytań od klientów, podczas gdy ze Śląska — 21 proc. Poza tym w Warszawie znajdują się siedziby największych naszych klientów i najbardziej strategiczne dane. Nie bez znaczenia jest też czas — korporacje z siedzibą w stolicy najczęściej zgłaszają zapotrzebowanie na odzyskanie danych w trybach ekspresowych — wylicza Marcin Musil, dyrektor zarządzający spółką Ontrack Odzyskiwanie Danych.

W warszawskim oddziale początkowo będzie zatrudniona jedna osoba, mająca służyć wiedzą fachową klientom.

— Jedną z gałęzi naszej działalności jest poszukiwanie dowodów elektronicznych. Pracownik warszawskiego oddziału, znając wymagane przez prawo procedury, zadba o to, by dane mogły stać się dowodami — twierdzi Marcin Musil.

Na Wschód

Polski oddział Ontracka, koordynujący działania korporacji w Europie Środkowej i Wschodniej, rozpocznie również działalność w Moskwie, gdzie powstanie laboratorium odzyskiwania danych. Oddział rosyjski zostanie uruchomiony w drugiej połowie lipca 2006 r. Jak wynika z badań firmy, potencjał rynku rosyjskiego w zakresie odzyskiwania danych oceniany jest na cztery razy wyższy od polskiego. Wskazuje na to m.in. liczba używanych obecnie przez Rosjan dysków twardych, nośnika, z którego najczęściej dochodzi do utraty danych, wynosząca 34 miliony sztuk. W Polsce używanych jest obecnie 9 mln dysków.

— Rynek rosyjski jest jednym z najbardziej obiecujących, nie działają tu jeszcze profesjonalne firmy data recovery. Rosyjskie laboratorium przyjmie pierwsze przypadki utraty danych w lipcu 2006 r. A na przestrzeni kolejnych 12 miesięcy planujemy sześciokrotny wzrost przychodów z tego rynku — zapowiada Marcin Musil.