Czytasz dzięki

Opolskie firmy rzuciły się na granty

opublikowano: 29-10-2020, 22:00

Dotacje obrotowe pomagają maluchom z regionu przetrwać trudny czas. Dostępna pula wyczerpała się już po minucie naboru.

Firmy z woj. opolskiego jak kania dżdżu potrzebują preferencyjnego wsparcia na bieżące wydatki. Dowodem na to jest ostatni konkurs z dotacjami na kapitał obrotowy dla wspomnianych przedsiębiorstw, które znajdują się w trudnej sytuacji finansowej z powodu pandemii. Do Opolskiego Centrum Rozwoju Gospodarki (OCRG), organizatora naboru, wpłynęło 1200 wniosków o dofinansowanie, z czego prawie 400 może liczyć na ocenę ekspertów w pierwszej kolejności. Roland Wrzeciono, dyrektor OCRG, zwraca uwagę, że zarząd woj. opolskiego przeznaczył na granty obrotowe dla firm z regionu łącznie ponad 24 mln zł. W pierwszym naborze mikro i małe przedsiębiorstwa, które ucierpiały z powodu pandemii, otrzymały w sumie ponad 14 mln zł. Natomiast budżet drugiego naboru wynosi 10,3 mln zł.

— Zainteresowanie tym konkursem było tak duże, że dostępna pula wyczerpała się po minucie naboru. O tym, którzy przedsiębiorcy znaleźli się na końcu listy rekomendowanych do oceny wniosków o dofinansowanie, zadecydowały setne części sekundy — wyjaśnia Katarzyna Kownacka, rzecznik prasowy OCRG.

Pozostałe wnioski o wsparcie znajdą się na kolejnej liście.

— Eksperci ocenią je według kolejności, w jakiej były wysyłane.Jednak warunek jest jeden: po weryfikacji pierwszej listy muszą pozostać pieniądze z dostępnej puli — zaznacza Katarzyna Kownacka.

Granty na kapitał obrotowy to bezzwrotne wsparcie udzielane przedsiębiorcom z rządowej tarczy antykryzysowej. Mogły starać się o nie osoby samozatrudnione, mikro i małe firmy. Przyznawane na trzy miesiące wsparcie wynosi od ok. 23,5 tys. zł do ok. 164,7 tys. zł — w zależności od liczby zatrudnionych w danym przedsiębiorstwie.

Warto podkreślić, że w drugim naborze zmieniły się zasady przyznawania dofinansowania. Przedstawiciele OCRG wzięli pod uwagę zarówno sugestie przedsiębiorców, jak i reguły, według których rozdzielano dotacje w innych regionach Polski. W drugim konkursie o przyznaniu grantu nie decydowało już kryterium dotyczące niezapłaconych zobowiązań i należności. Przedsiębiorcy musieli natomiast wykazać co najmniej 30-procentowy, trwający przez minimum trzy kolejne miesiące spadek obrotów spowodowany pandemią, który przyczynił się do utraty płynności firmy.

Ponadto przedstawiciele biznesu, którzy startowali w konkursie, musieli prowadzić firmę przynajmniej od 31 grudnia 2019 r. Co istotne, wiele firm nie spełniło w pierwszym naborze kryterium utraty płynności lub nagłego niedoboru finansowego. Granty pokryją wydatki związane m.in. z bieżącą działalnością firm, w tym wynagrodzenia pracowników, ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia obowiązkowe, a także koszty zakupu towarów.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Zawiślińska

Polecane