Nominalny PKB dla Polski osiągnął poziom ok. 1 biliona USD, a w przyszłym roku nasza delegacja dołączy w roli obserwatora do szczytu G20 w Miami. Prognozy ekonomistów są optymistyczne, nie powinniśmy jednak popadać w przesadną euforię. Wojna w Ukrainie wciąż trwa, a to oznacza, że nie możemy być pewni czegokolwiek na 100%. Co więcej, sytuacja w Polsce jest daleka od idealnej: borykamy się z rosnącym deficytem budżetowym i niepokojami politycznymi wewnątrz kraju czy wzrostem bezrobocia. Do tego wraz z podwyżką minimalnej krajowej w 2026 roku wzrosną też koszty pracownicze, Dlatego w szerszej perspektywie przedsiębiorstwa powinny zabezpieczyć stabilność kosztów i operacji. Odpowiedzią na to wyzwanie może być outsourcing procesowy.
Czym jest outsourcing procesowy?
Outsourcing to usługa, po którą często sięgają firmy produkcyjne, logistyczne czy magazynowe. Polega on na przejęciu odpowiedzialności za konkretny proces lub wycinek procesu. W tym modelu firma outsourcingowa przejmuje realizację i zarządzanie konkretnymi zadaniami. Odpowiada za zgromadzenie zespołu, realizację założonych celów i KPI oraz jakość wykonanej pracy.
Co ważne, outsourcingu procesowego nie należy mylić z pracą tymczasową. To dwa zupełnie inne modele współpracy. W przypadku pracy tymczasowej agencja pracy jedynie dostarcza pracowników. W outsourcingu outsourcer przejmuje realizację i zarządzanie konkretnym procesem w firmie i rozlicza się za uzyskany wynik.
Jak outsourcing procesowy może pomóc w stabilizacji kosztów?
Outsourcing procesowy daje firmom przewidywalność, ponieważ płacą za konkretny efekt. Outsourcer przejmuje koszty rekrutacji, wdrożeń, szkoleń. Dodatkowo całe zaplecze od przygotowania dokumentów, przez obsługę administracyjną, aż po wypłaty, również zostają po stronie firmy outsourcingowej. W efekcie nie ma potrzeby rozbudowy własnych struktur kadrowo-płacowych. Dzięki temu outsourcing procesowy uwalnia zasoby organizacji: czas, uwagę i energię menedżerów. Gdy operacje są w rękach wyspecjalizowanego partnera, firma może skupić się na tym, co naprawdę buduje jej pozycję rynkową: na kwestiach strategicznych, rozwoju i budowaniu przewagi konkurencyjnej.
Podsumowanie
Nadchodzący rok będzie czasem zmienności kosztów i rosnącej presji operacyjnej. W takiej sytuacji model outsourcingu procesowego może być nie tylko wygodnym rozwiązaniem, ale przede wszystkim rozsądną strategią ochrony biznesu. Przekazanie odpowiedzialności za wybrane procesy zaufanemu partnerowi pozwoli firmom zachować elastyczność, lepiej planować budżet i skupić się na działaniach, które realnie budują ich przewagę. Jeśli chcesz sprawdzić, jak outsourcing procesowy może wesprzeć także Twoją firmę, warto poznać ofertę Human Group.
Partnerem publikacji jest Human Group
