Partner Opony Polska to jedna z największych sieci niezależnych serwisów ogumienia i szybkiej naprawy w Polsce. Firma jest także tegorocznym laureatem rankingu Gazele Biznesu. O dynamicznych zmianach na rynku opon, innowacjach technologicznych i planach rozwoju sieci opowiada Aneta Dolińska, prezes Partner Opony Polska.
Partner Opony Polska po raz kolejny uzyskał tytuł Gazeli Biznesu – jakie zmiany zaszły w branży motoryzacyjnej przez ostatni rok?
Jesteśmy u progu rewolucji na rynku opon. W maju 2025 r. Komisja Europejska wszczęła postępowanie antydumpingowe dotyczące importu nowych opon pneumatycznych do samochodów osobowych, autobusów i ciężarówek o wskaźniku nośności nieprzekraczającym 121, pochodzących z Chin. Oznacza to, że już w 2026 r. na opony chińskie mogą zostać nałożone cła antydumpingowe, co może znacząco ograniczyć ich dostępność w Europie i wzmocnić pozycję producentów europejskich oraz marek z innych regionów świata.
Wprowadzenie ceł antydumpingowych zawsze prowadzi do zmian na rynku i może skutkować wzrostem cen produktów. Przewiduję, że pozostaną produkty dobrej jakości, z dobrymi parametrami, co poprawi bezpieczeństwo na polskich drogach.
Jak nowe przepisy wpłyną na Partner Opony Polska?
Z ostateczną oceną należy poczekać na ogłoszenie Komisji Europejskiej dotyczące wysokości i zakresu ceł, ale już dziś mogę powiedzieć, że bacznie przyglądamy się światowym trendom i uczymy się na najlepszych wzorcach. Już w 2024 r. staliśmy się strategicznym dystrybutorem opon marki Prinx, produkowanych w Tajlandii, które spełniają wyśrubowane normy europejskie. Sieć POP znalazła produkt, który jakościowo i technologicznie jest bardzo zaawansowany, niemal w klasie premium – w rozsądnej cenie. Tym samym klienci POP otrzymują produkt porównywalny do opon najlepszych marek europejskich, przy bardzo konkurencyjnej cenie.
Czy jest jakiś technologiczny aspekt wyróżniający opony Prinx?
Zawierają one naturalny kauczuk, który – ze względu na swoją cenę – jest komponentem stosowanym głównie w oponach klasy premium. Zapewnia on doskonałą przyczepność, trwałość i odporność na zużycie, dlatego wykorzystywany jest w produkcji opon do samochodów osobowych, ciężarowych, a także samolotów. Kauczuk naturalny jest odporny na wysokie temperatury, co ma kluczowe znaczenie przy dużych obciążeniach i wysokich prędkościach. Jego unikalne właściwości wpływają na bezpieczeństwo jazdy, oszczędność paliwa oraz ogólną wydajność i trwałość opon. Kauczuk syntetyczny, choć tańszy, nie dorównuje dziś tym parametrom, dlatego stosowany jest głównie w oponach ekonomicznych. Prinx z kauczukiem naturalnym zdecydowanie wyróżnia się na tym tle jakością.
Czy są badania niezależnych podmiotów potwierdzające wysoką jakość opon Prinx?
Opony Prinx posiadają certyfikat TÜV SÜD, który potwierdza wysoką jakość i świetne parametry użytkowe. Nowoczesna technologia produkcji zapewnia precyzję wykonania i brak wad, a zastosowane rozwiązania – takie jak Inktech (estetyczny wygląd boku opony), Silenteck (wyciszenie) oraz Healteck (samouszczelnianie po przebiciu) – znane są z segmentu premium. Z kolei mieszanka WinterFlex zapewnia bardzo dobre osiągi w niskich temperaturach. Certyfikat TÜV dla modeli Winter Excelia i Quattura 4S+ potwierdza ich bezpieczeństwo na nawierzchniach suchych, mokrych i ośnieżonych, a krótka droga hamowania znajduje potwierdzenie w testach prowadzonych w Szwecji i Austrii oraz w oznaczeniu etykietą B. Przewiduję, że opony Prinx z kauczukiem naturalnym, świetnymi parametrami i korzystną ceną są „skazane na sukces” na polskim rynku.
Jak rozwija się sieć Partner Opony Polska?
Innowacje są wpisane w DNA naszej firmy. Stale rozwijamy nowe rozwiązania dla obsługi flot w najmie krótko- i długoterminowym. Mamy jeden z najlepszych działów obsługi klienta w kraju, bo konsekwentnie stawiamy na relacje i jakość. Klient flotowy w sieci POP ma dedykowaną obsługę w BOK – zawsze kontaktuje się z tymi samymi osobami, co dziś jest rzadkością i dużą wartością. Do tego dochodzą świetnie wyposażone serwisy i zespół, z którym klienci po prostu lubią współpracować.
Czy nadal macie własną telewizję – Partner TV?
Tak, projekt PartnerTV to unikalne w branży rozwiązanie oparte na technologii digital signage. Obecnie 62 serwisy Partner Opony Polska posiadają w swoich poczekalniach monitory reklamowe o przekątnej 55 cali, na których emitowane są materiały promocyjne, a także bieżące wiadomości i porady dla zmotoryzowanych. Widownia PartnerTV to nawet kilka tysięcy kierowców dziennie – zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych ośrodkach.
Czy sztuczna inteligencja wpływa na serwisy i sieć POP?
Opony nadal wymienia się wyłącznie off-line, ale nasz system – Platforma Zakupowa POP – to zaawansowane narzędzie do obsługi zamówień, oparte na technologii EDI Wheel. Umożliwia ono zakup opon, felg i materiałów eksploatacyjnych bezpośrednio z magazynów dystrybutorów, producentów oraz hurtowni. Wystarczy jeden login i hasło, aby na bieżąco przeglądać stany magazynowe dostawców. To unikalne narzędzie, które doskonale sprawdza się w codziennej pracy.
Czego życzyć POP w 2026 roku?
Powodzenia w realizacji planów sprzedaży na poziomie miliona opon rocznie – przy zmianach wynikających z możliwych ceł antydumpingowych ten cel jest bliżej, niż się wydaje.





