Paypercut uporządkuje płatności odroczone

Łukasz RawaŁukasz Rawa
opublikowano: 2025-07-16 20:00

Fintech Paypercut pozyskał 2 mln EUR w rundzie preseed i zapowiada szybkie wejście na polski rynek. Start-up zamierza zbudować paneuropejski agregator usług płatności odroczonych. Ofertą chce skusić małych i średnich sprzedawców w regionie.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jakie plany ekspansji ma Paypercut
  • dlaczego fintech interesuje się Polską
  • na czym polega usługa oferowana przez Paypercut
  • kto i ile zainwestował w Paypercut
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Polska, obok Czech i Turcji, jest jednym z głównych kierunków planowanej ekspansji Paypercut. Wywodzący się z Bułgarii fintech zapowiada wejście nad Wisłę już w najbliższych miesiącach.

W realizacji zamierzeń pomoże pozyskane właśnie finansowanie. Spółka założona przez m.in. byłych menedżerów brytyjskiego unicorna SumUp pozyskała 2 mln EUR w rundzie preseed. To jedna z największych takich rund w segmencie firm zajmujących się płatnościami w regionie. Przewodzi jej fundusz Concentric, do którego dołączyli Passion Capital, RTP Global, Tuesday Capital oraz Robin Capital i Angel Invest Ventures.

Polski rynek jest według przedstawicieli start-upu wyjątkowo obiecujący, ponieważ tylko w zeszłym roku wartość transakcji dokonanych za pomocą płatności odroczonych (BNPL) podwoiła się do 10,7 mld zł. W tym roku, według różnych szacunków, z tego typu rozwiązania skorzysta już ponad 3 mln Polaków, kupując w ten sposób towary i usługi za ponad 15 mld zł.

Według danych ResearchAndMarkets wartość rynku BNPL w całej Europie wzrośnie z 170 mld USD w 2024 r. do niemal 300 mld USD w 2030 r.

Paypercut tworzy agregator usług BNPL, który pozwala sprzedawcom online udostępniać klientom wiele opcji odroczonych płatności w ramach jednej integracji. Sklepy mogą wskazać preferowanego dostawcę lub pozwolić algorytmowi automatycznie kierować klienta do najtańszego lub najszybszego operatora. Pieniądze trafiają bezpośrednio na konto sprzedawcy, a rozliczenia prowadzone są w lokalnej walucie.

Usługa skierowana jest głównie do sprzedawców online z sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Cały proces wprowadzenia sprzedawcy na platformę jest w pełni cyfrowy, co pozwala skrócić go z kilku tygodni do kilku dni.

Start-up obsługuje już transakcje w Bułgarii, Rumunii i Grecji. Oprócz planów wejścia na nowe rynki Paypercut zapowiada też rozszerzenie współpracy z dostawcami BNPL, przygotowanie lokalnych wersji językowych procesów rejestracji i wdrażania sprzedawców oraz rozwój sieci partnerskiej, która współdzieli przychody z nowych integracji w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.

– Mali sprzedawcy z regionu wciąż żonglują opcjami BNPL od jednego dostawcy. Paypercut rozwiązuje ten problem jednym ruchem — to agregator zbudowany wokół lokalnych przepisów i nawyków zakupowych, prowadzony przez founderów, którzy już rozwijali płatności w tym regionie - mówi Alex Stroud, dyrektor z funduszu Concentric, który przewodził rundzie inwestycyjnej.