Polska, obok Czech i Turcji, jest jednym z głównych kierunków planowanej ekspansji Paypercut. Wywodzący się z Bułgarii fintech zapowiada wejście nad Wisłę już w najbliższych miesiącach.
W realizacji zamierzeń pomoże pozyskane właśnie finansowanie. Spółka założona przez m.in. byłych menedżerów brytyjskiego unicorna SumUp pozyskała 2 mln EUR w rundzie preseed. To jedna z największych takich rund w segmencie firm zajmujących się płatnościami w regionie. Przewodzi jej fundusz Concentric, do którego dołączyli Passion Capital, RTP Global, Tuesday Capital oraz Robin Capital i Angel Invest Ventures.
Polski rynek jest według przedstawicieli start-upu wyjątkowo obiecujący, ponieważ tylko w zeszłym roku wartość transakcji dokonanych za pomocą płatności odroczonych (BNPL) podwoiła się do 10,7 mld zł. W tym roku, według różnych szacunków, z tego typu rozwiązania skorzysta już ponad 3 mln Polaków, kupując w ten sposób towary i usługi za ponad 15 mld zł.
Według danych ResearchAndMarkets wartość rynku BNPL w całej Europie wzrośnie z 170 mld USD w 2024 r. do niemal 300 mld USD w 2030 r.
Paypercut tworzy agregator usług BNPL, który pozwala sprzedawcom online udostępniać klientom wiele opcji odroczonych płatności w ramach jednej integracji. Sklepy mogą wskazać preferowanego dostawcę lub pozwolić algorytmowi automatycznie kierować klienta do najtańszego lub najszybszego operatora. Pieniądze trafiają bezpośrednio na konto sprzedawcy, a rozliczenia prowadzone są w lokalnej walucie.
Usługa skierowana jest głównie do sprzedawców online z sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Cały proces wprowadzenia sprzedawcy na platformę jest w pełni cyfrowy, co pozwala skrócić go z kilku tygodni do kilku dni.
Start-up obsługuje już transakcje w Bułgarii, Rumunii i Grecji. Oprócz planów wejścia na nowe rynki Paypercut zapowiada też rozszerzenie współpracy z dostawcami BNPL, przygotowanie lokalnych wersji językowych procesów rejestracji i wdrażania sprzedawców oraz rozwój sieci partnerskiej, która współdzieli przychody z nowych integracji w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.
– Mali sprzedawcy z regionu wciąż żonglują opcjami BNPL od jednego dostawcy. Paypercut rozwiązuje ten problem jednym ruchem — to agregator zbudowany wokół lokalnych przepisów i nawyków zakupowych, prowadzony przez founderów, którzy już rozwijali płatności w tym regionie - mówi Alex Stroud, dyrektor z funduszu Concentric, który przewodził rundzie inwestycyjnej.
